הוזהר. הרב יעקובס
הוזהר. הרב יעקובסצילום: ארגון הקהילות היהודיות ההולנדיות IPOR

הרשויות בהולנד הזהירו לפני כשנה את רבה הראשי של הולנד, הרב בנימין יעקובס, להימנע מלעשות שימוש ברכבות בינלאומיות.

הרב יעקובס חשף אזהרה זוֹ שלשום (ראשון) במהלך נאום שנשא ליד העיר ארנהם במזרח הולנד, מספר ימים לאחר שמחבל מוסלמי ירה לעבר רכבת הקו המהיר בין פריז לאמסטרדם (טאליס), לפני שהשתלטו עליו נוסעים. במהלך הפיגוע נפצעו חמישה בני אדם.

הרב יעקובס, המשמש גם כשליח חב"ד בממלכה, מתואר על ידי בכירים הולנדיים כ"בונה גשרים", בשל פועלו בתחום השיח הבין-דתי ומעורבותו בפוליטיקה של האג.

האזהרה הגיעה על רקע תפקידו הרשמי, שבמסגרתו הוא מרבה להתראיין רבות בכלי התקשורת ההולנדיים, מה שהופך אותו למטרה קלה לזיהוי.

"האירועים ממחישים כי האיום אינו רק כלפי יהודים, אלא כלפי כל אירופה. כולנו באותה הסירה" אמר הרב יעקובס. עוד הוסיף כי גל האלימות האנטישמי שהחל בתחילת שנות האלפיים באירופה "מעמיד דילמה עבור בוני גשרים כמוני, שכן עתה מבצבצים כל מיני אלמנטים שאליהם איננו רוצים לשמש כגשר".

בנוסף אמר כי האנטישמיות הגוברת גורמת לו לפקפק "האם עליו לייעץ לחברי הקהילה להישאר או לעזוב".

ביתו של הרב יעקובס הושחת 5 פעמים בשנים האחרונות, והוא נתון תחת שמירה של המשטרה. בהקשר זה אמר שאילולא האחריות שהוא נושא כלפי הקהילות היהודיות בהולנד, הוא היה עולה ארצה.

את הדברים אמר הרב יעקובס במסגרת אירוע שנערך לרגל שנתו ה-40 כרבן של הקהילות היהודיות של מחוזות הולנד. כ-500 איש נכחו באירוע באוֹסטרבֶּה, שעסק בנושא של "בניית גשרים", ביניהם, שגריר ישראל בהולנד, חיים דיבון, קציני משטרה ותיקים ופוליטיקאים בכירים, בכללם דובר הבית התחתון ההולנדי, גֵרְדי וֵרבֶּט. כן נכחו במקום נציגים ממרכז רבני אירופה ומנהיגי דתות אחרות במדינה.