פרופ' אבי לוי (מימין) בטקס חלוקת התעודות האחרון שלו
פרופ' אבי לוי (מימין) בטקס חלוקת התעודות האחרון שלוצילום: רינת עמר

המכללה האקדמית לחינוך "חמדת הדרום" שבשדות נגב קיימה היום (שלישי) את טקס חלוקת התארים לבנות המכללה.

הטקס היווה ציון דרך מרגש בעקבות עזיבתו הקרובה של מייסד המכללה ונשיאה בכל שנותיה, הפרופסור אבי לוי.

הכנס נערך בהשתתפות פרופ' לוי, רקטור המכללה פרופ' זכריה מדר שמשמש כעת גם כמחליפו הזמני של לוי, נשיא מכללת שאנן פרופ' יחיאל פריש, מפקח המכללה דוד בוסקילה, סגנית הנשיא ד"ר צביה בר שלום, סגל המכללה ומשפחות הסטודנטיות.

פרופ' לוי נשא דברים בהתרגשות ואמר כי "זהו הטקס האחרון שלי כנשיא המכללה וכמה סמלי שפעולתי האחרונה היא לברך את בוגרות המוסד שלנו. זיכה אותי הקדוש ברוך הוא להקים ולהוביל את המוסד הזה ואני מסיים את תפקידי בשמחה ומשאיר מוסד לתפארת".

הנשיא היוצא סיפר, "התחלנו עם 20 סטודנטיות בשנה הראשונה ולאחר כשני עשורים ניתן לומר שבכל מוסד חינוכי מיבנה ועד אילת נמצאים בוגרים ובוגרות שלנו. אין אושר גדול מזה. בתחילת דרכי עבדתי כמורה בתיכון ירושלמי מכובד ובכל זאת בער בי הרצון לעבור לדרום, אפילו לשנה.

"אשתי הסכימה לכך ולאחר שנים של קביעת ביתנו בנתיבות וגוש קטיף וכיום בניצן, אנו שמחים מאוד על בחירתנו המשותפת", הדגיש פרופ' לוי. "אנו אמנם נמצאים במקצוע שוחק וקשה, אבל רק לנו יש את הזכות להסתכל ולראות גדודי תלמידים ותלמידות שנגענו בעיצוב האישיות שלהם".

לדבריו רק ביהדות מקומו של המחנך הוא החשוב בחברה. "שמנו דגש עצום על ההכשרה הטובה ביותר. עלינו לזכור שאף שכיום ניתן ללמוד הכול דרך המחשב ואין צורך בכיתה פרונטלית, אבל את פרופיל האישיות והאש הבוערת של המחנכים אף מחשב לא יוכל להחליף. אני מברך אתכם ומאחל לכם שתזכו לפירות כפי שאני זכיתי".

רקטור המכללה ומחליפו הזמני של פרופ' לוי, פרופ' זכריה מדר הדגיש כי "זהו יום שמחה לכל הדרום ובוודאי למשפחות של הבוגרות. כעת אתן עוזבות את החממה ויוצאות להגשים את האתגר החינוכי. בניגוד לרבים שמדברים על הפריפריה אך לא מגבים זאת במעשים, הרי שאתן חלק עיקרי בשגשוגו של הדרום.

"אני מצדיע בפניכן על היכולת להיכנס לכיתות ולהתמודד עם האתגרים החינוכיים העצומים. כמדען הראשי לשעבר של משרד החינוך אני יכול לומר לכן שבלא כל ספק למדתן בתוכניות ההוראה הטובות ביותר שניתן להציע. כעת תהיו שגרירות גאות של המכללה שבנה במו ידיו פרופ' אבי לוי. אנו חייבים לו את הכרת הטוב ואף שהוא מסיים את תפקידו, אנו בטוחים שהוא ימשיך לתרום את תרומתו העצומה בכל עת".

דוד בוסקילה, המפקח על המכללה, בירך את הבוגרות ואמר כי "נפלה בחלקכן הזכות לשמש כשליחות ציבור של עם ישראל. במהלך השליחות אתן עלולות להיתקל בקשיים ובאתגרים לא מעטים, אולם השכר ניתן על פי המאמץ. צוות המכללה השקיע בכן רבות וצייד אתכן בכלים רבים על מנת שתמלאו שליחותכן כראוי".

במהלך הטקס הוענקה מלגה למשי וקנין, תלמידה במכללה, על התנדבותה במהלך 8 השנים האחרונות בעמותת חסדי נעמי. את המלגה על שם שרה לוי ז"ל העניק ידיד המשפחה. משי סיפרה כי "שרה דאגה כל חייה למשפחתה ועזרה לקשישים. היא הייתה אהובה מאוד על סביבתה. תלמידותיה העריצו אותה על הכנסת האורחים המיוחדת שלה ועל תרומתה הרבה לקיבוץ בו הייתה גרה".