הרב יובל שרלו
הרב יובל שרלוPR

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אמי"ת אורות שאול ברעננה, לא פוסל בשיחה עם ערוץ 7 את מוסדות החינוך המעורבים של ארגון 'צו פיוס'.

 "אין מסלול אחד ודרך אחת נכונה למצוא במבנה החינוכי. נכון שאנחנו רוצים מקום תורני ברמה הגבוהה ביותר, אבל אנחנו גם רוצים להיות קשורים לכל עם ישראל ולאפשר פתיחות כדי לאפשר לכל אחד להיות מה שהוא, כך שאין דרך אחת", מסביר הרב שרלו את עמדתו. "יש מקום לחינוך מעורב להורים שחושבים שזה הדבר המרכזי, לתת פתיחות לילדים מהצד השני".

לדבריו אין תעודת ביטוח בשום מקום, "מניסיוני אין וודאות לחינוך בשום מקום, בחלק מהמקומות הכי דוסים יצאו אנשים לכיוונים לגמרי הפוכים ודווקא בבתי ספר כמו קשת הגיעו למקומות הכי גבוהים. אני לא שולל את בתי הספר המעורבים יש בהם הרבה בשורה. אם הייתי בטוח שמקריבים כאן את עתיד הילדים כאנשים דתיים, הייתי שולל ואוסר על הורים להקריב את ילדיהם אבל זה לא המצב".

הרב שרלו סבור כי לצד המחיר הכבד שמשלמים ההורים, יש גם רווחים, אבל חשוב לבדוק שהקו האדום לא יחצה, "כל הורה ששולח למוסד כזה, צריך לראות שהילד יחונך למצוא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם. לכן קודם כל צריכים לראות שגם בבית הספר המעורב יש תשומת לב לחינוך לקיום מצוות, תפילה ויראת שמיים. הפרמטר השני הוא לראות האם הרווחים הגדולים, קרי קיום מצוות של בין אדם לחברו ולאחריות על כלל ישראל אכן מיושמים".

מנגד מציין הרב שרלו לטובה גם את מוסדות החמ"ד הדתיים שמקבלים לתוכם ילדים חילונים, "אני נמצא כעת בבית הספר הדתי "קול יעקב" בירוחם, שם לומד הנכד שלי. זה בית ספר דתי ברמה גבוהה, שלא נועל את שעריו לחילונים. היום בתי הספר פחות נוקשים בקבלה שלהם ואני שמח שהנכד שלי לומד בבית ספר שהוא מאוד דתי עם חינוך תורני אבל גם מקבל ילדים חילונים ואני שמח על כך".