הקטע החדש בכביש 6
הקטע החדש בכביש 6צילום: דודו גרינשפן

בשורה טובה לתושבי הדרום. מחר בלילה (בין חמישי לשישי) יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום, במסגרת סלילת קטע הדרך מבית קמה לצומת שוקת, שחלקים ממנו כבר נפתחו לתנועה. כך הודיע היום שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

קטע הדרך החדש כולל את פתיחתו של מחלף בית קמה, שיחליף את צומת בית קמה הקיים, יבטל את הרמזור המוצב בו כיום ויאפשר חיבור ישיר ומהיר לבאר שבע ולמרכז הנגב, וכן לנתיבות במערב. מדובר באחד הצמתים העמוסים ביותר בדרום. עלות הפרויקט נאמדת ב-160 מיליון שקלים.

השר כץ ציין, כי בשבוע הבא, יפתח קטע נוסף של כביש חוצה ישראל לכיוון דרום, בין מחלף רהט החדש לבין להבים מזרח. מדובר בקטע המחבר את כביש 40 לכביש 31, לכיוון ערד ומזרח הנגב, ומבטל את הצורך לעבור בצומת להבים המרומזר.

הארכת כביש 6 דרומה, מבוצעת במסגרת תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, האחראית על ביצוע העבודות של כביש 6, ראובן לבאון, ציין כי כביש חוצה ישראל, ממלא את ייעודו ומחבר בין מרכז הארץ לצפון ולדרום, וכן בין הפריפריה למרכז הארץ.

יצוין כי לפני כשבועיים, נסללה הדרך להארכת כביש 6 צפונה, מיקנעם ועד מחלף סומך. זאת בעקבות החתימה על הסגירה הפיננסית בין המדינה לבין חברת שפיר הנדסה, זכיינית הכביש.

במכרז שהובילה חברת כביש חוצה ישראל, זכתה חברת שפיר הנדסה שצירפה אליה לביצוע הפרויקט את חברת פיצארוטי מאיטליה, השותפה גם לעבודות בניית מנהרות הרכבת לירושלים.

כביש 6 משתרע כיום על פני 140 קילומטרים, ממחלף עין תות שבצפון ועד מחלף מאחז בדרום. במחלף תל קשיש שבצפון, מתפצל כביש חוצה ישראל לשתי זרועות, האחת, לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי והשנייה, לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל. עם השלמת קטע הכביש מבית קמה ועד שוקת, יגיע אורכו של כביש 6 ל-167 קילומטרים.