רק ניצחון. נבחרת ישראל
רק ניצחון. נבחרת ישראלצילום: פלאש 90

עוד לא אבדה תקוותנו. המחזור השביעי בקמפיין מוקדמות יורו 2016, יתקיים הערב (חמישי) בכל רחבי יבשת אירופה, כשבמוקד המחזור יהיה זה משחקה של נבחרת הולנד מול זו מאיסלנד, כשהולנד נמצאת במקום השלישי בבית מספר 1, לאחר שפתחה את קמפיין מוקדמות היורו בצורה רעה שהביאה להתפטרות מאמן הנבחרת חוס הידינק.

מלבד הולנד ואיסלנד, משחקים נוספים יתקיימו הערב, ביניהם גם זה של נבחרת ישראל כשזו תארח את נבחרת אנדורה החלשה באצטדיון סמי עופר שבחיפה. משחק זה הוא קריטי עבור הנבחרת הישראלית שעוד חולמת על העפלה מהמקום השלישי בבית מספר 2, אל שלב ההצלבה.

כזכור, הנבחרת הישראלית החלה את קמפיין מוקדמות היורו בפתיחה הטובה ביותר שלה מזה שנים רבות. שלושה ניצחונות, כשמתוכם שני ניצחונות חוץ באנדורה וקפריסין, ועוד ניצחון בית גדול על בוסניה, מי שהייתה צריכה להוביל את ראשות הבית, הביאו לאופוריה גדולה בארץ שאולי סוף כל סוף תעפיל הנבחרת הלאומית לטורניר אירופי יוקרתי גדול, מאז מונדיאל 1970. 

הציפיות מהשחקנים הישראלים היו בשמיים לקראת הגעתן של נבחרות ווילס ובלגיה, ואלה התרסקו. תבוסה ביתית כואבת לנבחרת ווילס, והפסד קטן לנבחרת בלגיה החזירו את הנבחרת הישראלית אל המציאות. הפסד חוץ בבוסניה, הפחית את סיכויי הנבחרת הישראלית להעפיל מהמקום השלישי, וכעת צריכה היא להוציא תוצאות טובות מול נבחרות ווילס ובלגיה בביתן.  

בכדי להשאיר לעצמה סיכוי לעשות היסטוריה, חייבת הנבחרת הישראלית לנצח הערב את נבחרת אנדורה החלשה שעדיין לא צברה ולו נקודה אחת בקמפיין הנוכחי והוציאה כבר 23 כדורים מהרשת. במשחק הקודם בין השתיים, ניצחה הנבחרת הישראלית בתוצאה 1:4 באנדורה. עומר דמארי החלוץ הפצוע שלא נכלל בסגל הערב, כבש שלושער.

אם ישמטו את הנקודות מול אנדורה החלשה, אפשר יהיה כבר לסכם עוד הזדמנות גדולה להעפיל אל טורניר אירופי יוקרתי שהסתיימה באכזבה גדולה, שוב פעם.

הרכב משוער: אופיר מרציאנו; אלי דסה, איתן טיבי, טל בן חיים, אבי ריקן; ביברס נאתכו, ניר ביטון, ערן זהבי, טל בן חיים; תומר חמד ומונס דאבור.

משחקים נוספים בבית הישראלי:

נבחרת בלגיה תפגוש את נבחרת בוסניה שחייבת ניצחון בכדי לשמור על סיכוייה בקמפיין המוקדמות, ונבחרת קפריסין תארח את וויילס המובילה את ראשות הבית הישראלי.