ריבלין והאפיפיור
ריבלין והאפיפיורצילום: חיים צח, לע''מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, סיים בצהריים (חמישי) את ביקורו הרשמי בוותיקן אשר במרכזו עמדה פגישה עם האפיפיור פרנציסקוס.

הנשיא התקבל בטקס קבלת פנים רשמי שנערך בוותיקן על ידי משמר הכבוד השוויצרי של הוותיקן במדיו המסורתיים.

לאחר הטקס נועדו ריבלין והאפיפיור פרנציסקוס לפגישה אישית שארכה כשעה בחדר הספרייה הפרטי של האפיפיור ומשם המשיך הנשיא לפגישה עם ראש ממשלת הוותיקן.

במהלך טקס החלפת המתנות, העניק הנשיא לאפיפיור רפליקה של כתובת "תל דן" המכונה כתובת בית דוד. ריבלין אמר לאפיפיור כי הכתובת מבטאת את שורשי מלכות בית דוד, שורשים החשובים הן ליהדות והן לנצרות.

״רציתי שכתובת חשובה זו תהיה בידיך כסמל לתקווה ולמארג החיים המשותף לכל בני הדתות השונות״, אמר הנשיא לאפיפיור במעמד הענקת המתנה.

הכתובת היא ממצא ארכיאולוגי ייחודי ורב משמעות ובו מופיע האזכור המוקדם ביותר לשושלת בית דוד מחוץ למקרא. כתובת זו מופיעה על מצבת ניצחון הכתובה בשפה הארמית שהוצבה בידי חזאל מלך ארם, המתפאר בה בניצחונותיו על אויביו.

הכתובת מתייחסת לאירועים המוזכרים בספר דברי הימים ב' (פרק כ"ב) ומלכים ב' (פרק ח' פס' ז'-כ"ח; ופרק ט' פס' כ"ד-כ"ט). הכתובת המקורית מוצבת במוזיאון ישראל והעתק זה נעשה במיוחד לכבוד האפיפיור פרנציסקוס ולרגל ביקור הנשיא.

האפיפיור העניק לנשיא פסל ברונזה דמוי מטבע ובו ענפי עץ זית מפוסלים מחברים בין החלקים השונים ומסמלים את האחריות המוטלת על כל מדינה ואדם לפעול למען תרבות של שלום. הפסל לווה בהקדשה אישית לנשיא בה נכתב: ״לחפש אחר המאחד, להתגבר על המפלג״.

בהמשך היום עתיד הנשיא להוועד עם נשיא איטליה, סרגיו מטארלה ולהיות אורח הכבוד באירוע רב משתתפים בבית הכנסת העתיק ברומא בהשתתפות בכירי הקהילה היהודית באיטליה.