נתניהו וקמרון בלונדון, בשנת 2013
נתניהו וקמרון בלונדון, בשנת 2013צילום: רויטרס

למעלה מ-100 אלף איש חתמו עד כה (שבת) על העצומה בבריטניה הקוראת לעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הגעתו ללונדון ביום רביעי הקרוב.

האזרח הבריטי שפרסם את העצומה באתר האינטרנט של ממשלת בריטניה, הסביר כי נתניהו צריך להיעצר בשל "פשעי המלחמה" שביצעה ישראל ברצועת עזה, כך לטענתו.

נציין כי כל אזרח בבריטניה זכאי לפרסם עצומה באתר הרשמי של הממשלה ולדרוש ממנה או מבית המחוקקים לפעול בנושא שקרוב ללבו. עצומה שחוצה את רף 100 אלף החתימות, צריכה לעלות לדיון בפרלמנט. בשל מורכבות הנושא והיחסים בין ישראל לבריטניה, הסוגיה לא צפויה לעלות לדיון.

הגעת העצומה לעשרת אלפים חתימות מחייבת את ממשלת בריטניה להתייחס לעניין. "לראשי מדינה זרים שמבקרים בבריטניה, דוגמת נתניהו, יש חסינות מהליך חוקי ולא ניתן לעצור או לאסור אותם", נאמר בהודעת הממשלה לאחר צבירת עשרת אלפים חתימות.

"לעימות בעזה לפני שנה יש מחיר נורא. כפי שציין ראש הממשלה דיויד קמרון, כולנו נמלאנו עצב נוכח האלימות, ובריטניה היתה חוד החנית במאמצי השיקום הבינלאומיים של הרצועה. יחד עם זאת, קמרון הבהיר שבריטניה מכירה בזכותה של ישראל לפעול באופן פרופורציונלי כדי להגן על עצמה, בגבולות החוק ההומניטרי הבינלאומי", נמסר.

ראש הממשלה נתניהו ימריא ביום רביעי הקרוב לביקור בלונדון, במסגרתו ייפגש עם ראש ממשלת אנגליה, דיויד קמרון. נתניהו צפוי לשוב לישראל כעבור יומיים, ביום שישי, לפני כניסת השבת.