שובר שתיקה. ואנונו.
שובר שתיקה. ואנונו.פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר, חבר הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) מתבטא בחריפות נגד המרגל מרדכי ואנונו שהתראיין לערוץ 2.

"במדינות מתוקנות בן אדם כזה היה נרקב בכלא. במדינות אחרות הוא היה בקבר", אמר דיכטר והסביר כי "גם אחרי הרבה שנים, תחת תחקור של מישהו רציני בחו"ל, לאיש הזה יש יכולת לגרום נזק".

נציין כי ואנונו דיבר אתמול לראשונה עם כלי תקשורת ישראלי בלי להביע חרטה על מעשיו. "זה לא עניין של כדאי או לא כדאי", הוא אמר בריאיון "זה עניין של אם מה שעשיתי היה טוב או לא טוב, ואם המחיר ששילמתי היה צודק או לא צודק".

"עשיתי את זה כיוון שלא היה אף אחד אחר שהיה מסוגל לעשות את זה, ובגלל שאני הגעתי למסקנה שעל הציבור והעולם והמזרח התיכון לדעת על קיומה של כזאת חבית חומר נפץ", הסביר ואנונו. "עשיתי את זה בשביל אזרחי כל העולם - כולל מדינת ישראל".

לוואנונו יש רק דרישה אחת "הגיע הזמן שייתנו לי ללכת. התחתנתי לפני שלושה חודשים עם אשתי בנורבגיה, היא המפרנסת, היא העובדת, היא לא יכולה לחיות פה. אני רוצה להתחיל את החיים שלי, אני גמרתי עם כל הסיפור הזה. אמרתי את זה 100 פעמים, אני רוצה שייתנו לי ללכת ולחיות עם אשתי את החיים שלי בחוץ לארץ".

"כתבתי כמה פעמים לשר הפנים, ביקשתי לבטל את האזרחות", הוסיף ואנונו. "אני התנצרתי, אני רוצה לחיות רחוק מישראל, אין לי קשר לישראל, אני לא שותף לדעות של ישראל ולמדיניות של ישראל, לא מובן למה מחזיקים אותי כאן. אני רוצה ללכת".