חוויה
חוויהצילום: מרכז קשרי תפילין

הורים רבים מבינים שאם הם רוצים לחבר את הבן שלהם למצוות התפילין, הם צריכים לעשות מעשה. הם מבינים שלא מספיק ללמוד איתו את ההלכות, ולתת דרשה על מצוות התפילין, צריך משהו חוויתי.

לכן, יותר ויותר הורים מחפשים חוויה משמעותית לבנם, ומגלים את מרכז הסת''ם קשרי תפילין, שמציע לנער ולמשפחתו סדנה שהופכת את הנחת התפילין לחוויה של ממש, כאשר במהלכה הנער לומד בדרך חווייתית ומרתקת. הוא נוגע, רואה ממשש ומתנסה, וצופה בהתרגשות, באביו (וסבו) המכניס את פרשיות התפילין לבתים ותופר אותם.

החוויה נולדה עם הגיע בנו הבכור (היום בשיעור ב') של הרב גולדברג למצוות. הבן עקב בהתרגשות אחרי כתיבת הפרשיות, וכשהגיע שלב הכנסת הפרשיות לבתים ותפירתם, הוא רצה שגם שלב זה יהיה משמעותי עבור בנו, הוא מצא מכניס פרשיות שנתן לו ולבנו לצפות בתהליך, אך התאכזב.

"החלטתי שלבן הבא תהיה חוויה אחרת", מספר הרב גולדברג,  "במהלך השנה למדתי את מלאכת הכנסת הפרשות לבתים, ובני זכה לחוויה משמעותית ופעילה. לאחר שראיתי את השפעת החוויה, ואת ההתרגשות של אשתי- שהשתתפה בחוויה, הצעתי חווית תפילין לחברים שקנו אצלנו. התגובות שהגיעו והבנת כוחה של החוויה, הביאו אותנו לתת את החוויה במתנה, לכל מי שרוכש תפילין".

יש לציין כי דווקא בשל החשיבות הרבה שמקנות משפחות רבות לציון בר המצווה כנקודה משמעותית ביותר שבה נוטל על עצמו הנער לראשונה בחייו עול מצוות, הסדנאות הללו הפכו לחלק אינטגרלי מתהליך רכישת התפילין.

צילום: מרכז קשרי תפילין

לחווית התפילין מגיעים דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד. מנהל מרכז הסת"ם קשרי תפילין, הרב מנחם גולדברג, מדגיש כי לצד ההידור של התפילין, קיימת גם חשיבות רבה לדרך בה הנער מקבל אותן. "הנאה לצד חוויה רוחנית משמעותית, מביאה את יחס הנער למצוות התפילין, לרמה אחרת".

מרכז הסת"ם קשרי תפילין ממוקם בטל מנשה, בראש המרכז עומד הרב מנחם גולדברג, ששימש שנים רבות כר"מ, מקפיד על רמת הידור גבוהה, ומגיה באופן אישי את כל היוצא מהמרכז.

בין השאר עוסקים במרכז בכתיבת ספרי תורה, מגילות, תפילין ומזוזות, בתיקון ספרי תורה, ובהגהות שונות.

כל הסופרים במרכז הנם סופרי סת"ם יראי שמיים אשר נבחרו על בסיס היכרות אישית. חזונו של הרב גולדברג הינו בראש ובראשונה לחבב את מצוות הנחת התפילין על הנערים על מנת שאלה יחוו את עונג המצווה. מרכז הסת"ם עומד תחת השגחת הרב ראובן עוזיאל, רב צפון השומרון, והרב אליקים לבנון, רב השומרון.