איפה בנט. סתיו שפיר
איפה בנט. סתיו שפירצילום: נתי שוחט, פלאש 90

חברת הכנסת סתיו שפיר נאמה היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת הדיון על מתווה הגז, ותהתה במהלך הדברים מדוע נעדר מהדיון שר החינוך נפתלי בנט, היושב שבעה על אביו בחיפה.

"אני רוצה להשתמש בזמן שניתן לי לפנות לחבריי שיושבים כאן שמייצגים את הציבור הדתי, את אנשי ארץ ישראל השלמה. אומנם רובם נעדרים כאן, אני לא רואה את נפתלי בנט ואני לא רואה פה את איילת שקד. אני לא רואה פה את ראש הממשלה בינימין נתניהו", פתחה שפיר.

שפיר ציינה את תמיהתה על עמדת אנשי הימין, "השאלה הזאת פשוט ממלאת אותי בפליאה על ההתייחסות הכל כך זולה למשאב טבע, למשאב ששייך לארץ ישראל לעם ישראל ואתם מוכנים פשוט למכור אותו, אפילו לא למרבה במחיר. פשוט מוכרים אותו לזרים כאילו זה בדבר".

לדבריה, "אתם אנשים, מנהיגים שמוכנים לריב על כל בניין לא חוקי בבית אל, לאפשר לירות על חיילי צה"ל בשביל שלא יפנו את הבניין הזה ואתם מוכנים להפקיר את משאבי הטבע שלנו. הגז הטבעי הוא לא ארץ ישראל? פתאום זה לא מעניין?".

"אתם מוכנים להילחם על כל גבעה וכל סלע אבל כשזה מגיע למשאבים שלנו, משאב כל כך חשוב שנמצא במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל פתאום זהו זה לא קיים זה אפילו לא נושא לדיון. אתם מוכרים אותו בשביל איזה אשליה של שוק חופשי, מוכרים אותו לאיזה מונופול אפילו לא מונופול של המדינה, מונופול זר", טענה שפיר.

"מה קרה לכם. אני לא מצליחה להבין אתכם. אני לא מבינה איך במקומות הכי יסודיים של התרבות היהודית אתם ככה זורקים אחריות", הוסיפה.

מאוחר יותר נמסר לח"כ שפיר כי השר בנט יושב שבעה על אביו שהלך לעולמו, והיא התנצלה על כך.