טורונטו
טורונטוצילום: דלית הלוי

ביום רביעי הקרוב מתוכננת הפגנה המונית מול בניין הקונסוליה האמריקנית בטורונטו במחאה על עמדת הממשל האמריקני התומכת בהסכם הגרעין עם איראן, ורצח העם השיטתי שמבצעת המדינה האסלאמית של דאעש בעדה היזידית בעיראק.

בהפגנה ינאמו מירזה איסמאעיל, יו"ר ארגון זכויות האדם של העדה היזידית, הכומר מאג'ד אל–שאפיעי, גיאופרי קלרפלד מארגון One Free World, אסף רומירובסקי מארגון Middle East Forum, מאיר ווינשטיין, ונציג של הארגון CIJR Canadian Institute for Jewish Research.

דוריס אפשטיין, יו"ר שותף של שלוחת CIJR בטורונטו, תקריא נאום שנכתב בידי המזרחן ד"ר מרדכי קידר, וסטיב ממן, נשיא ארגון The Liberation of Christian and Yezidi Children of Iraq, יספר על פעילותו להצלת נערות ונשים יזידיות שהפכו לשפחות מין תחת שלטון דאעש.

המפגינים ישלחו ברכה מיוחדת לממשלת קנדה על מנהיגות המוסרית ועמדתה כלפי איראן, דאעש וקליטת פליטים יזידים, נוצרים ואחרים הנמצאים בסכנת חיים.

"דאעש הינו הזרוע הקיצונית של האסלאם הסוני, והמשטר האיראני הוא הזרוע הקיצונית של האסלאם השיעי", אומר בראיון טלפוני מישראל ד"ר מרדכי קידר, ממרכז בגין למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן. "שניהם חותרים להשמיד את התרבויות והדתות האחרות.

''לדאעש יש רשימה ארוכה של מטרות. ראשית,העדה היזידית, אשר איבדה רבים מבניה ובנותיה ברצח ובשעבוד כשפחות מין. לאחר מכן הנוצרים, העלאווים בסוריה, הדרוזים בסוריה, השיעים בלבנון והיהודים בישראל". את איראן ד"ר קידר כינה "מכונת הטרור הגדולה ביותר בהיסטוריה למעט הנאצים".

רעננה גמיינר, יו"ר שותף של ארגון Canadian Jews and Friends of Yezidis אשר בצוותא עם CIJR מארגנים את ההפגנה, פרסמה את ההודעה הבאה: "האסלאם הקיצוני פועל להשמיד כל אחד המתנגד לאידאולוגיה שלו ולתפיסה הדתית שלו, בין אם מדובר במזרח התיכון או במערב. אם עסקת הגרעין עם איראן תאושר, העולם ישתנה ויהיה מסוכן יותר מבעבר".

הפגנות נגד עסקת הגרעין עם איראן תתקיימנה במקומות שונים בעולם. ההפגנה בטורונטו תיערך במקביל להפגנות בוושינגטון ובתל אביב.