הרב עמאר
הרב עמארצילום: פלאש 90

במהלך דיוני וועידת המשפט המתקיימת בתל אביב, התייחס רבה של ירושלים הרב עמאר למערך החקיקה הישראלי וטען כי בחוקים הנוגעים להלכה חובה להתייעץ עם גורמים הלכתיים מובהקים. 

לדבריו, לעתים הכוונה טובה אך עלול לצאת מכך קלקולים מרחיקי לכת. "כשמציעים הצעות בלי להעמיק בהלכה ולהתייעץ עם פוסקים מובהקים בהלכה, אף על פי שהכוונה היא לטובה: עלול להיות שבא לברך ויצא מקלל".

"יכולים לגרום להצעות חוק שלא רק שלא יהיו מעשיים אלא יביאו לאנדרלמוסיה, במצב החברתי הרגיש והעדין שלנו בארץ ישראל ובעולם, מפני שאני תמיד טענתי, אם יש דעות שונות במדיניות בפוליטיקה, עדיין אנחנו עם אחד, גם אם זה בעניין שמירת דת, עדיין אנחנו עם אחד, אבל יש דברים שקורעים את העם".

מנגד עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"ל ארגון "משפחה חדשה", קבלה על המצב הקיים כיום כשהרבנות וההלכה שולטות בדיני קידושין וגירושין.

"אני כלל לא רוצה לעמוד כאישה מול שלושה דיינים גברים. בני אדם קיבלו זכויות רבות, אבל הזכות לבחור עם בן זוגי את האהבה שלי, עם מי אחיה ואיך אביא ילדי, נשארה נכס צאן ברזל דתי. יש מבנים חדשים של משפחה. הדת וההלכה לא התכוונו שהמשפחה היא נכס צאן ברזל של הרבנות אלא היא נכס צאן ברזל של האדם", אמרה.