שוקל. וינשטיין
שוקל. וינשטייןפלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין התייחס הערב (שלישי) לסערת מינויו של תא''ל במיל' גל הירש למפכ''ל המשטרה.

בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין בתל אביב אמר וינשטיין כי "לא מתקבל על דעתי שככל שגוברת התשוקה למנות מפכ"ל מחוץ לשירות המשטרה, כך, ובאותה מידה ממש, מתגמדים הישגיה של המשטרה ונעלמים משל חלום היו. בלתי ראוי ובלתי צודק להתעלם מכך".

וינשטיין הדגיש כי הוא אינו "רחוק מלהקל ראש בתקלות ובמחדלים שמתגלים לעינינו לעתים, אפילו קרובות מדי. אין בלבי ספק כי מי שיפקד על משטרת ישראל בשנים הקרובות יפעל על מנת לעשות לתיקון כל אשר ראוי לתיקון. יחד עם זאת, ראוי היה שמבקרי המשטרה יכללו בין דבריהם גם את הישגיה הגדולים. לפעמים צריך פשוט לומר את המובן מאליו, וכך ניסיתי לעשות היום".

היועץ המשפטי לממשלה ציין כי ההחלטה למנות את הירש למכפ''ל ה-18 של המשטרה, הגיעה לשולחנו סמוך לאחר שהוצגה המועמדות לציבור. ''עיתוי זה גרם לכך שדבר הבדיקה הפך פומבי, ומטבע הדברים גם פוגע. אנו רגישים מאוד למשך הזמן שחולף ולצורך לקדם את המינוי במהירות האפשרית ולמזער את הפגיעה ככל שניתן.

''לכך ראוי ללא ספק המועמד עצמו, לכך ראויה משטרת ישראל, ולכך ראוי הציבור הסומך על שירותיה של המשטרה. יחד עם זאת, הבדיקה צריך שתיעשה בצורה יסודית ונכונה. מבלי לוותר על כך, נעשה כל אשר לאל ידינו לזרז את הבדיקה ולאפשר לוועדת טירקל לקבל החלטה מושכלת ונקייה. אם יהיה צורך בכך, וכך גם הודעתי לפרקליטו של גל הירש, יישמע מר הירש בפנינו".

וינשטיין הוסיף כי ''משטרת ישראל הגיעה בשנים האחרונות להישגים חסרי תקדים בהיסטוריה של אכיפת החוק בישראל. בשנים האחרונות ניהלה המשטרה מלחמה חסרת פשרות הן בפשיעה המאורגנת והן בעבירות של שחיתות שלטונית וטוהר מידות.

''המקצוענות, היוזמה והיצירתיות הם אלו שהביאו את משטרת ישראל בשנים האחרונות להישגים חסרי תקדים, אשר את חלקם מניתי היום בפניכם".