השר יעלון, הערב
השר יעלון, הערבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון השתתף הערב (שלישי) באירוע הצדעה לעובדי צה"ל, והזהיר מההסתה נגד משרתי הקבע.

"קשה לתאר את צבא ההגנה לישראל, ואת מערכת הביטחון, בלעדיכם", אמר יעלון. ללא תרומתכם החשובה, בכל רחבי ישראל, בבסיסים וביחידות, בעיקר במערכים הטכנולוגיים והלוגיסטיים, ולא רק בהם. ללא הנוכחות שלכם במש״אות. ללא הנכונות שלכם ללמוד ולהתמקצע, ולא פחות חשוב מזה, ללמד את הדורות הבאים. באוויר, בים וביבשה, אתם נמצאים בכל מקום, ועשייתכם היא מרכיב חיוני ביכולתנו להבטיח ניצחון במערכה, בכל מערכה''.

לדבריו, המזרח התיכון הגועש מציב לצה״ל ולמערכת הביטחון אתגרים חסרי תקדים בהיקפם. ''הוא דורש מכולנו לשאול בכל בוקר מה נשתנה, ומחייב כל אחד מאיתנו לבחון את ההתרחשויות וההתפתחויות בתבונה ובביקורתיות, באחריות ובשיקול דעת.

"בתוך התוהו ובוהו הזה, מדינת ישראל חייבת להוסיף ולהישאר משגשגת, פורחת, מקום בו כל אחד ואחת, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית, יכול לחיות את חייו ולפרנס את משפחתו. זו חובתנו, ולמענה עלינו להוסיף ולהיאבק''.

שר הביטחון מתח ביקורת על ההסתה הפרועה, כלשונו, נגד המשרתים בצה״ל. ''זו העת וזה המקום לומר בקול רם וברור, שהפגיעה הזו באנשים מסוכנת לביטחונה של מדינת ישראל ומאיימת על יכולתנו לשמור על מיטב הכוחות והמוחות בצה״ל.

''לא רק במערכים הלוחמים, אלא גם במערכים תומכי הלחימה שאתם פוגשים בהם ובעצם מהווים חלק מהם, ותרומתם היא כבירה. אין לוחמים בלי מערכים תומכי לחימה"

"מדינת ישראל תשלם מחיר כבד אם תימשך ההסתה הפרועה הזו, שאין לה כל קשר למציאות והיא אינה משקפת את המתרחש בבסיסים ובמחנות. אבוי לנו אם קצינים ונגדים בצה״ל שמקדישים את חייהם הבוגרים לביטחון המדינה - איש ואישה בתחומם - מתביישים לצאת לרחוב במדים, ואתם עובדי צה״ל נאלצים להתנצל על עשייתכם החשובה''.

יעלון הדגיש, "אבוי לנו אם לא נוכל להשאיר את הטובים ביותר שלנו בשירות הצבאי והביטחוני. דעו כי אלו הבוחרים להישאר בשירות עושים זאת לא רק לצורכי פרנסה, אלא בראש ובראשונה כי הם חשים שליחות ותרומה למדינה. אך התהליך המסוכן המתחולל לנגד עינינו, והוא כל כולו התלהמות מכוערת וחסרת אחריות, עלול להוביל אותנו לכך שנאבד גם אותם".