בקבוקי יין. אילוסטרציה
בקבוקי יין. אילוסטרציהצילום: סופי גורדון, פלאש 90

4,000 בקבוקי יין אדום של יקבי בזלת הגולן, שווקו לחו"ל כשעל הפקק שלהם מתנוסס בגאון דגל ישראל.

יואב לוי הבעלים והיינן של יקב הבוטיק בקדמת צבי, לא חושש מפגיעה כלכלית. "אנחנו מוכרים את היין גם בארץ, באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. אני מתגאה בדגל שלנו ולכן שמתי אותו על הפקק. מי שלא רוצה שלא יקנה, הגיע הזמן להפסיק להתגונן, ולא להתבייש לנפנף בדגל.

''איפה הגאווה היהודית שלנו? זה חלק מהאסון שלנו, אתה לא רואה דגלים במפעלים, בבתי הספר ובבתים, זה אסון לאומי", אמר בראיון לערוץ 7. 

לוי מעריך שאם נתגאה בדגל ישראל, גם בעולם יפסיקו לדרוך עלינו, "מול כל החרמות צריכים לעמוד בגאון, הם מחרימים את מה שנוח להם, בוא נראה אותם מפסיקים להשתמש בטלפונים סלולאריים שיש בהם חלקים שהמוח היהודי המציא. אני קורא לעוד יצרנים ללכת בעקבותיי ושהישראלים כמובן שימשיכו לקנות כחול לבן".

הוא רואה את עצמו כמגשים החלום הציוני, "אני בגולן מ-1986, הייתי נוסע כל יום לעבוד במרכז, והיום אני גם עובד בגולן. ברור לי שלחלק מהיצרנים זה קשה לשים דגל ישראל, אבל אני חושב שאנחנו מספיק חזקים להתמודד עם זה. כמה שנהיה יתר גאים ככה פחות יחרימו אותנו.

''זה עולם צבוע שנזעק מכל אירוע שקורה בישראל ושותק לנוכח הטבח בסוריה, הגיע הזמן שנפסיק להתייחס לכל מה שהם אומרים. זו זכות גדולה לגדל ענבים בגולן ולייצר יין, אלה הענבים הטובים ביותר שיש".