שמחת בית השואבה במעיין השילוח
שמחת בית השואבה במעיין השילוחצילום: באדיבות המשפחה

כשש מאות איש השתתפו אמש (רביעי) בשמחת בית השואבה ברחבת מעיין השילוח בעיר דוד.

האירוע שנערך בכל רחבי הארץ ומכונה "שמחת בית השואבה" החל בתקופת המקדש. בימות השנה הרגילים, רבים מהקורבנות בבית המקדש היו מועלים למזבח יחד עם ניסוך של יין אולם רק בימי חג הסוכות, החג בו נידונים על המים, בנוסף ליין, היה נעשה גם ניסוך של מים ממעיין השילוח.

חגיגות שמחת בית השואבה היו מתחילות כשאלפי חוגגים היו יורדים מרחבת הר הבית אל עבר מעיין השילוח, ומעלים יחד עם הכהן את המים שאותם היו מנסכים על המזבח.

לפני כמעט שלושים שנה החל אלחנן אתאלי הי"ד, תושב הרובע היהודי לייסד את חגיגות זכר לשמחת בית השואבה בסמוך למקום המקורי שבו החלו במעיין השילוח.

לפני 24 שנה נרצח אתאלי בדקירות סכין כשהיה בדרכו לישיבת עטרת כהנים ומאז ממשיכים חבריו ובני משפחתו לקיים את שמחת בית השואבה בסמוך למעיין.

צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה

אתמול הגיעו למקום כ-600 איש שהשתתפו בהרקדה לצלילי נגינתנו של הכנר חיליק פראנק. אחד מנושאי הדברים באירוע היה הרב ערן טמיר, גיסו של אלחנן אתאלי הי"ד שאמר "אלחנן פעל הרבה מאוד לתודעת מעיין השילוח. הוא היה איש חזון אבל גם איש מעשה.

"הוא לא הסתפק בחלומות אלא גם בהכנת דברים קטנים לצורך העניין. הוא שמר על הבתים שבהם עשויים היו יהודים לגור בהמשך, הוא הכין את הספרים לישיבה שבסופו של דבר נושאת את שמו - 'חזון אלחנן', כשאיש לא חלם על נוכחות יהודית באזור הזה".