ביקורת חריפה על היועץ. סמוטריץ'
ביקורת חריפה על היועץ. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ עו"ד בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מגיב בחריפות למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה המאשר את קיום משחקי הליגה בשבת וטוען כי הוא עומד בסתירה לחוק.

"הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה הוא מאשר למעשה את המשך מדיניות אי האכיפה נגד קיום משחקים בשבת תוך הפרה בוטה של חוק שעות עבודה ומנוחה, היא הודעה חמורה ובלתי חוקית ששמה ללעג את שלטון החוק שוינשטיין אמור להיות ראש השומרים עליו".

"מי הסמיך את היועץ המשפטי לממשלה לקבוע איזה חוק יאכף ואיזה חוק לא יאכף? חוק הוא חוק הוא חוק ורשויות האכיפה מחויבות לאכוף את כל החוקים", טוען סמוטריץ'.

הוא גם תהה, "כיצד ניתן לדרוש מאזרחי המדינה לקיים את החוק גם כאשר הוא אינו מוצא חן בעיניהם אם מי שעומד בראש מערכות אכיפת החוק מרשה לעצמו להתעלם מהחוק כשהוא לא מוצא חן בעיניו".

ח"כ סמוטריץ' מדגיש ש"מכתבו של וינשטיין גם אינו כולל הנמקה של ממש. הנימוק שכך מקובל שנים רבות אינו רלוונטי. וכי בגלל שעד עכשיו רשויות האכיפה פשעו ומעלו בתפקידם נהפך הפשע הזה לנורמה לגיטימית וניתן לה גושפנקא? גנב עם וותק לא מקבל היתר לגנוב, ואיסור שלא נאכף אינו הופך להיתר".

סמוטריץ' גם קרא ליועץ המשפטי לממשלה לחזור בו מההוראה, ולמנהלי ליגות הכדורגל לכבד את השבת, ולהעביר את המשחקים לימות החול.