ינסה לאחד. אריה קינג
ינסה לאחד. אריה קינגפלאש 90

​פרסום ראשון. יו"ר סיעת 'ירושלים מאוחדת' במועצת העיר ירושלים, אריה קינג מגלה הערב כי בתקופה האחרונה מתקיימים מגעים לאיחוד סיעתו עם סיעת 'הבית היהודי' בעירייה.

"מול סיעת "הבית היהודי" בראשות דב קלמנוביץ' והרצל יחזקאל אני מתנהל בכבוד ובפתיחות ובשיתוף פעולה מלא לטובת ירושלים בכלל, ולמען הציבור הדתי בפרט", מבהיר הערב קינג.

הוא מציין כי "ככל שתונח הצעה מצדו של ראש העיר, אדון עם נציגי הבית היהודי ובטוחני שנגיע להבנות מתוך צפייה לשיתוף פעולה ארוך טווח".

"לצערי, בערב הבחירות המוניציפאליות בירושלים לא הצלחתי לאחד בין פלגי 'הבית היהודי' השונים וזה מה שהוביל לכך שהציונות הדתית בעיר התפצלה", אומר קינג ומוסיף כי "ייתכן שאני עומד פעם נוספת בפני הזדמנות לאחד בין הפלגים".

לדבריו, "לצורך כך נצטרך כולנו לוותר זה לזה, ולשים בראש סדר העדיפויות את טובת ירושלים, ואחריה את טובתו של הציבור הדתי בעיר על גווניו ומורכבויותיו".

הוא גם מצהיר כי "מתוך תחושת שליחות אנסה לנצל הזדמנות זו לאיחוד בציונות הדתית, אם יהיו שינסו לטרפד זאת, הרי שאינם ראויים להיות חלק מהנהגת העיר בכלל, ולא של הציונות הדתית בפרט".

יצויין כי אחת הסיבות שהניעה את קינג לפעול בנושא, היא סכסוך פנימי בתוך מפלגתו, על תפקיד סגן ראש העיר, לאור האפשרות שהועלתה באחרונה לפיה ראש הרשימה שמואל שקדי יפרוש מתפקידו.