בקבוק תבערה בארמון הנציב
בקבוק תבערה בארמון הנציבצילום: כבאות ירושלים

מעל עשרים בבקבוקי תעברה נזרקו בחודש האחרון לעבר שכונת ארמון הנציב בירושלים, על ידי ערבים תושבי הכפר הסמוך ג'בל מוכבר.

הלילה, שוב ידו בקבוק תבערה לעבר מרפסת של בית בשכונה. לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל למבנה. כוח לוחמי מג"ב שהיה במקום ביצע מרדף ועצר חשוד תושב ג'בל מוכבר שהועבר לחקירה.

הבוקר נעצר על ידי כוחות משטרה ומג"ב תושב נוסף מהכפר החשוד במעשה. 

ליאורה גולדמן תושבת רחוב מאיר נקר שספג את רוב בקבוקי התבערה, אומרת לערוץ 7 כי הם מתכוונים להיאבק עד שהביטחון יחזור לבתים, "התחושה היא מאוד לא נעימה, לקראת 12 בלילה הם מגיעים מג'בל מוכבר, רעולי פנים עם כפפות ומשליכים את הבקבוקים, הבית של שי בן גיגי נפגע כבר 14 פעמים. ברביעי בלילה חדר בקבוק תוך חדר אמבטיה כשבעל הדירה התקלח. הם לא רוצים אותנו ואנחנו מאופקים, הם מקבלים כאן את כל השירותים, שירות לאומי, דואר, טיפת חלב, ואז בלילה באים לזרוק עלינו בקבוקי תבערה. ניסינו לדבר עם המוכתרים שלהם הם לא מוכנים לדבר איתנו".

גולדמן מספרת שהתושבים פוחדים לצאת החוצה לרחובות, "הבנות מפחדות לצאת לרחוב בערב, ברגע שמתחיל להחשיך כל אחד נכנס הביתה ומחכה לראות מתי יגיע בקבוק התבערה. קיבלנו אתמול שוב הבטחות מהמשטרה והעירייה, אני נותנת להם כמה ימים לראות מה יהיה. אם זה יימשך אני עולה לככר ספרא או ללשכת השר לבטחון פנים שם ישמרו עלי. זכותי לחיות בביטחון ולא תחת טרור".

היא לא מבינה מאיפה צומחת השנאה, "הם מקבלים מאיתנו את כל השירותים, אפילו אימא של המחבל מהר נוף עובדת כאן בניקיון. הם אומרים לנו שזה רק ילדים, אבל ילדים לא באים בשתיים עשרה בלילה רעולי פנים עם כפפות על הידיים, זה ניסיון לרצח".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה "ביטחון התושבים הינו בתחום האחריות והסמכות של משטרת ישראל. העירייה עושה ככל שביכולתה לסייע למשטרה להגברת הביטחון באזור. לאחרונה הותקנו לאורך רחוב מאיר נקר מצלמות אבטחה, תוגברה התאורה והוצבו מחסומים למניעת חניית כלי רכב ששימשו מסתור למיידי האבנים".

מהמשטרה נמסר "אנו משקיעים משאבים רבים בביטחון תושבי כלל העיר ירושלים. בנוסף בארמון הנציב ישנה נקודת משטרה למענה מהיר ושירות מיטבי לתושבים, לפעילות סמויה וגלויה המתבצעת גם על ידי יחידות מחוזיות ומג"ב שהביאו למעצרם של חוליות פורעים שפעלו באזור. מתחילת השנה היו שישה אירועים של השלכת בקת"ב לעבר רחוב מאיר נקר, האחרון שבהם אתמול.

משטרת ירושלים פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה לאיתור ומעצר החשודים לשם מצוי מלוא הדין עימם ותמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות למען בטחון התושבים".

 (צילום כבאות ירושלים)