מרימים כוסית
מרימים כוסיתצילום: יח"צ

מועצת יש"ע העניקה אמש (רביעי) את אות יקיר ההתיישבות למשנה לראש הממשלה ושר הפנים, סילבן שלום.

באירוע רב משתתפים שהתקיים בגבעת זאב בהשתתפות ראשי הרשויות ביהודה שומרון והבקעה ואנשי משרד הפנים נחנכו המשרדים החדשים של מחוז יו"ש במשרד הפנים ונקבעה מזוזה על ידי השר ורב הישוב. המשתתפים הרימו כוסית לשנה החדשה.

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, הודה לשר שלום ולמנכ"לית משרדו אורנה הוזמן-בכור על שנים של שותפות וסיוע להתיישבות בתפקידיהם השונים. רואה העניק לשר תעודת הוקרה חתומה על ידי כל ראשי הרשויות בה נכתב, "תודה רבה על תמיכתך האמיצה בשמירה של ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות במרחבי יהודה שומרון ובקעת הירדן".

השר שלום ברך את המשתתפים וראשי הרשויות, "אני מבקש לאחל לכם שנה טובה. כולנו רוצים לשפר את המצב ובעזרת ה' נכנס לשנה החדשה עם הגדלת מענק האיזון לסכום חסר תקדים של 3.1 מליארד ש"ח וכל רשות ביש"ע תקבל סיוע גדול יותר".

"אני מתכוון ליישם ביש"ע את המודל שהפעלתי במשרד הנגב והגליל ולהוציא לפועל פרויקטים בתחום תשתיות, בריאות, כבישים ועוד", ציין השר.

השר הפתיע את ראשי הרשויות והבטיח, "הגדלנו את תקציב הפיתוח ונסייע לכל ראש רשות בפרוייקט משמעותי מחולל התיישבות, ונרתום גם את משרדי הממשלה האחרים, כך פועלת ממשלה לאומית". בנוסף, השר שלום התחייב לפתוח עוד שלושים לשכות חדשות של משרד הפנים לרווחת האזרחים.