“מדובר בטירוף מערכות״. העצור המנהלי מאיר אטינגר בבית המשפט
“מדובר בטירוף מערכות״. העצור המנהלי מאיר אטינגר בבית המשפטצילום: Ammar Awad, רויטרס

בית המשפט המחוזי בלוד קיים היום (חמישי) דיון אחרון בנושא מעצרו המנהלי של פעיל הימין מאיר אטינגר, שנעצר בצו מעצר מנהלי שנחתם בידי שר הביטחון.

ההחלטה בעניינו של אטינגר צפויה בעוד עשרה ימים.

במהלך הדיון סיכם עו"ד יובל זמר מארגון 'חוננו', המייצג את אטינגר, את טענותיו, לאחר שקיבל חומרי חקירה שונים על פי הוראת בית המשפט.

בין השאר נחשף במהלך הדיונים כי חלק מ"החומר הסודי" שהגיש השב"כ לבית המשפט הינו מאמרים גלויים שפרסם אטינגר בבלוג באתר הקול היהודי.

בנוסף טען עו"ד זמר כי הטענות המרכזיות של השב"כ והפרקליטות הופרכו. כך נטען כי בבסיס הצו עומד חשד כי אטינגר היה מעורב בהצתת בית בכפר חירבת אבו פלאח, אולם מעיון בתיק החקירה שבית המשפט הורה להעביר לידי עו"ד זמר, עולה כי אין כל ראיה כנגד אטינגר ובנוסף הוא מסר בחקירתו אליבי למעשיו באותו הלילה, אלא שבמשטרה לא טרחו לגבות עדות מאלו ששהה עימם.

בנוסף נטען כי אטינגר הפר את צו מעצר הבית המנהלי שעמד נגדו בטרם הוצאת צו המעצר המנהלי. אולם לאחר שעו"ד זמר בודד את האירועים הנטענים הסתבר כי לא היה אירוע אחד שאכן היווה הפרה. כך נטען באחת הפעמים כי אטינגר לא שהה בביתו בצפת, אולם מתברר כי אטינגר שהה באותו הלילה בישוב במרכז הארץ ועדכן על כך את תחנות המשטרה ברמלה וברחובות כפי שנדרש ממנו בצו. השיחות לתחנות המשטרה אף הוקלטו.

באירוע אחר נטען כי אטינגר איחר לביתו למעצר הבית, אולם התברר כי הוא נתקע ללא אמצעי תחבורה בדרכו מהעבודה ועדכן על כך טלפונית את מפקד תחנת צפת כנדרש ממנו.

באירוע נוסף נטען כי על בסיס "מידע מודיעיני" שהה באחת השבתות בביתו של אטינגר אדם עמו נאסר עליו ליצור קשר. אולם שוטרים שפרצו לבית לא מצאו את אותו אדם, ובמקום זאת גילו את אטינגר, רעייתו והוריה יושבים וסועדים בנחת את סעודת השבת.

"מדובר בתיק שהוא נטו פוליטי. מבקשים לעצור אדם על דעותיו חד וחלק, ולכן אני נלחם על כך שמר אטינגר לא צריך לשהות במעצר מנהלי", אומר עו"ד זמר. "החומר שנמסר לנו מוכיח כי אטינגר לא היה מעורב באירוע ההצתה בחירבת אבו פלאח, לא הפר את הצו המנהלי, ועוד התברר כי חלק מהחומר הסודי הוא בכלל מאמרים גלויים שפרסם באינטרנט. יש כאן מדרון חלקלק שמהווה סכנה לדמוקרטיה ואני מצפה מבית המשפט לעצור את העניין ולבטל את צו המעצר המנהלי".