ד"ר שמואל לוינגר

כבר עשרים וחמש שנים שומר ד"ר שמואל לוינגר על הלקוחות שלו כמו על בבת עינו. במרפאתו בירושלים הוא מספר לנו על השינוי והשיפור המשמעותי שחל בתחום ועל ההתקדמות של הטכנולוגיה.

לד"ר לוינגר חשוב להבהיר כי אין 100% הצלחה בכל ניתוח, "מי שאומר לך שהוא מנתח והכול אצלו מוצלח, אל תאמין כי אין דבר כזה. מדובר בניתוח וזה לעשות מעשה. זאת צריכה להיות החלטה שהמטופל מאוד שלם איתה, כי ניתוח זה ניתוח".

עם זאת הוא אינו חושש להמליץ ומספר שכבר שנים לא נתקל בבעיה חמורה שנוצרה בעקבות הניתוח להסרת משקפיים. "עם השנים הטכניקה השתכללה בצורה כבירה, ולא פחות חשוב זאת בדיקת ההתאמה. היום בדיקות התאמה מדוקדקות אורכות ארבע שעות ולא סתם.

"ישנן אחת עשרה תחנות של בדיקה וכל אחת מהבדיקות עם המכשור המתקדם ביותר, המאפשר למנוע את הסיבוכים ותופעות לוואי שהיינו עדים להם בעבר, ולכן התוצאות שלנו הרבה יותר מדויקות, אמינות ועם ביטחון יותר גדול. אני לא זוכר כבר שנים שהיה לי סיבוך רציני".

תחום בריאות העיניים והסרת המשקפיים זה לא רק ניתוחי לייזר, "כתוצאה מהבדיקה, לחלק מהאנשים אנחנו נאלצים לומר שהם לא מתאימים לניתוח לייזר, ובמקום מחפשים להם פתרונות אחרים כמו השתלות עדשה תוך עינית, ניתוחי קטרקט, ניתוחי טבעות ודברים אחרים. הטכניקה שלנו בלייזר היא הרבה יותר מדויקת".

אחד הניתוחים המומלצים לדבריו הוא השתלת עדשה תוך עינית, "בעבר היינו מנתחים גם בעלי מספרים מעל 10 ו-12 וראינו שאמנם הם רואים שש שש אבל איכות הראייה שלהם לא הייתה מספקת. לאותם מקרים הטכניקות היום שונות. אנחנו לא נוטים לנתח היום מעל מינוס 12 ובמקום אנחנו שולחים את הנתונים של המטופל להולנד, שם יש מפעל שמייצר עדשה מיוחדת שמותאמת לעין של המטופל עם צילינדר ואנחנו מבצעים השתלת עדשה תוך עינית. מדובר על ניתוח בחדר ניתוח שאורך בין עשר דקות לרבע שעה, עם הרדמה מקומית".

גם ההחלמה מהירה, "המטופל ישן לילה אחד עם רטייה, למחרת הוא מוריד את הרטייה ורואה. זה ניתוח שמבצעים לבעלי מספרים מאוד גבוהים. אנחנו מבצעים את הניתוחים האלה למעלה משש עשרה שנה והתוצאות הן מדהימות. לאדם שעובר את התהליך זה באמת נס, וזה משנה את החיים", אומר ד"ר לוינגר בהתלהבות.

המנתח המנוסה מתאר את אחד מקהלי היעד העיקריים, "היום יש תופעה של חבר'ה שלפני צבא רוצים להעלות את הפרופיל על מנת להגיע ליחידות קרביות, ומבקשים לערוך ניתוח. ההורים בדרך כלל מאוד חיוביים בנושא הזה. אמנם מקובל לא לעשות את הניתוח לפני גיל שמונה עשרה, אבל הגיל לא קובע אם המספר הוא יציב. אני חושב שבגיל צעיר יש סיכוי שהמספר יעלה אבל כשמתגייסים בגיל שמונה עשרה לצבא אז אין ברירה. בכל מקרה אנחנו נותנים תעודת אחריות לכל החיים ובמידה שהמספר עולה אנחנו מתקנים ללא עלות".

לסיום, מבקש ד"ר לוינגר להרגיע את האנשים שחוששים לעבור את הניתוח, "אני תמיד אומר שאתה צריך לדעת שאתה עושה מעשה ושאתה צריך להיות שלם עם זה, אבל אני מוכן לומר שהטכנולוגיה כל כך מתקדמת ואני מבצע כבר עשרים וחמש שנים ניתוחי לייזר וניתוחים להסרת משקפיים, ואני מרגיש היום הרבה יותר בטוח מאי פעם.

"אנחנו עושים את המעשה הנכון והמדויק ומשפרים את איכות החיים. מי שהמשקפיים מפריעות לו והוא מתאים מבחינת הבדיקות המקדימות, אני לא רואה שום סיבה לא לעשות ניתוח".