מרכז המידע של פיקוד העורף
מרכז המידע של פיקוד העורףצילום: דו"צ

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפרה סרן לני ממן, מפקדת מרכז המידע של פיקוד העורף, על היערכות המרכז לימי החגים הבאים עלינו לטובה.

סרן ממן מציינת בדבריה כי מבנה מוקד החירום של פיקוד העורף הוא מבנה של מוקד לאומי שאינו מחולק למחוזות ומעניק מענה במשך כל ימי השבוע ולאורך כל שעות היממה. המענה שאותו נותן המוקד הוא בשבע שפות בהן אנגלית רוסית צרפתית אמהרית ועוד.

ממן נשאלה אם להחלטה לנהל את מרכז המידע כמרכז לאומי שאינו ממחולק למחוזות יש גם חסרונות כמו היכרות שאינה מעמיקה עם צרכיו של כל אזור ואזור. לדבריה חסרונות שכאלה אינם קיימים. אמנם בעבר היו מוקדי העורף מחולקים לאזורים, אך לאחר שיקול דעת מחודש הוחלט לכנס את המידע למקום אחד שבו יהיו גם נציגי האזורים השונים, ובכך קיימת גם התייעלות וגם תיאום ראוי ומתבקש בין הכוחות השונים.

כשנשאלה על אודות השאלות והפניות המיוחדות לימי החגים, מספרת סרן ממן על שאלות של מתארחים המבקשים לברר גם בבית המשפחה המארחת היכן המרחב המוגן שאליו יוכלו להיכנס אם יהיה בכך צורך ואת פרק הזמן שבו עליהם להיכנס למרחב זה. "רוב השאלות הן איך אני יכול להכין את עצמי כשאני לא בבית בחג. בבית שלי אני יודע איפה המרחב המוגן, אבל כשאני מתארח אני לא תמיד יודע".

ממן ממליצה לברר מבעוד מועד באתר הפיקוד את סוגיית פרק הזמן שבו יש להיכנס למרחבים ממוגנים בישוב שבו מתאחרים, ובאשר לבירור הממ"ד, המקלט או המרחב המוגן הברי שאת זאת אפשר לבצע בעדינות לאחר שמגיעים אל המשפחה המארחת.

ובאשר לתחושה שלה ושל חייליה הנשארים בחגים ובשבתות אל מול עמדות המידע במקום להיות בחיק המשפחה, היא אומרת: "יש לנו תחושת שליחות. זה יכול אולי לגרום לגלגול עינים אבל יש תחושת השליחות חזקה מאוד. יש לחיילים ערבות הדדית אחד כלפי השני וכלפי המשימה. מעבר לכך אנחנו חוגגים יחד".