אוהדי באר שבע. יזכו לחוויה גדולה
אוהדי באר שבע. יזכו לחוויה גדולהצילום: פלאש 90

היסטוריה בנגב. שנים רבות חיכו אוהדי הכדורגל בדרום הארץ לבשורה. קבוצת כדורגל שתגיע הכי רחוק ותזכה בתארים, שחקנים בעלי שם עולמי שינחתו בפריפריה ורחוק ממרכז הארץ, או לכל הפחות לאצטדיון חדיש ומפואר, כזה שיספק חוויה של ממש לעשרות אלפי האוהדים, משפחות וילדים שמגיעים בהמוניהם למשחקי הכדורגל השונים באזור.

כעת זה גם אפשרי. אחרי שמועד פתיחת האצטדיון החדש נדחה מעט בשל אי קבלת אישורים מתאימים לכך, עכשיו אפשר לברך סופית - אצטדיון טוטו טרנר החדש שבבאר שבע, נחנך ונפתח באופן סופי. 

האצטדיון החדש, בו כבר ביום שני הקרוב תקיים הקבוצה הבכירה מהנגב, הפועל באר שבע את משחק הבכורה שלה מול מכבי חיפה, מחליף את אצטדיון וסרמיל הישן ועלות הקמתו מוערכת במעל 200 מיליון שקלים.

האצטדיון החדיש והמפואר, המכיל מעל 16,000 מקומות ישיבה, ייקרא על שמו של יעקב טרנר, מי ששימש במשך עשור כראש העיר של בירת הדרום, באר שבע.

בנוסך ל-16,000 מקומות הישיבה, סביב האצטדיון ישנם כ-2,600 מקומות חנייה המשמשים את באיו והוא חלק מקריית ספורט גדולה בצפון בירת הנגב, שכוללת גם את אולם הכדורסל, אולם הקונכייה, בריכת שחיה ומתחם אימונים של הקבוצה הבוגרת מבאר שבע.

הערב (רביעי) חנכה הפועל באר שבע את האצטדיון החדש באימון חגיגי לאוהדי הקבוצה, וכבר ביום שני הקרוב תקיים שם את משחק הפתיחה הרשמי לאצטדיון החדש, מול מכבי חיפה.

במסיבת העיתונאים שלאחר האימון אמרה אלונה ברקת, בעלי הקבוצה מבאר שבע: "זה חלום שהתגשם עבורנו, מהיום שנכנסתי לכאן, הבטיחו לי שאוטוטו תוך שנה אני הולכת להיכנס לאצטדיון חדש, זה לקח קצת זמן אבל זה באמת מדהים. מי שנכנס מבין כבר מהפתיחה כמה האווירה היא פשוט מחשמלת, האוהדים יושבים ממש על מגרש, אקוסטיקה יוצאת מן הכלל".

ברקת השיבה על הציפיות מהקבוצה כעת עם כניסתם לשנה החדשה ולאצטדיון החדש, "אני חושבת שעשינו קפיצת מדרגה בהרבה מובנים וכל מה שהיה חסר זה מתקן ברמה גבוהה ואכן זכינו לה. זה המקום להודות לכל האנשים שלקחו חלק בדבר המופלא הזה, טרנר ראש העיר הקודם, רוביק דנילוביץ' שלצידי, השר סילבן שלום ועוד המון אנשים טובים שבזכותם זה קרה. תודה לאוהדים המופלאים שלנו שהולכים איתנו כברת דרך מאחלת שתהיה לכם ולנו שנה טובה".

ראש העיר של באר שבע, ומי שהחליף את ראש העיר הקודם טרנר שעל שמו קרוי האצטדיון, רוביק דנילוביץ', אמר: "זה אחד הדברים שמרגשים את כולנו. התפקיד שלנו כעיריית באר שבע זה לעשות את כל מה שניתן. זה מרגש מאוד לראות את האוהדות והאוהדים באצטדיון כדורגל שיש בו תנאים ראויים להגיע לאצטדיון כדורגל. אנחנו נפרדים מווסרמיל ואומרים תודה. לא שוכחים את הרגעים המרגשים שהיו לנו שם. עד שלא חווים את זה ומרגישים את זה לא מבינים את המעמד".

על התחושה להקים אצטדיון על שמו של ראש העיר שהחליף, אמר דנילוביץ': "אנחנו בני אדם ולא בכל יום נופלת לידיך הזכות להקים מיזם שכזה שיש לו השלכות בנוגע להתפתחותה של העיר. אומנם לא כולם ייצאו שחקני כדורגל, אבל הילדים יקבלו פה ערכים חדשים. זה יהיה אצטדיון מאוד ביתי ומאוד חם. אין לי ספק שזו תהיה זריקת עידוד בלתי רגילה לקבוצה".

גם קפטן הדרומיים, אליניב ברדה נתן את נקודת מבטו על האצטדיון החדש כשאמר "זה פרפרים והתרגשות גדולה מאוד. אני מרגיש שהקהל יושב ממש על הדשא, אני שמח שתהיה לנו פה אווירה סופר סופר תומכת ואני כל כולי מקווה שנשמח את הקהל שיגיע בתקווה להשיג פה הישגים".

האם אחרי אצטדיון חדיש ומפואר, ורכש שחקנים בעלי שם ומוכחים בכדורגל הישראלי בוודאי וגם באירופה, זה ייגמר עם תואר היסטורי? האם השנה הזו הולכת להיות השנה של הפועל באר שבע? ימים יגידו, בינתיים בבאר שבע חוגגים.