וויליאן מוכשל ברחבת הצהובים. הערב.
וויליאן מוכשל ברחבת הצהובים. הערב.צילום: רויטרס

בחזרה למציאות. האמת? עד הדקה ה-15 במשחק, היה נראה שזה היום של הצהובים מתל אביב. שאם להפתיע את אלופת אנגליה, משופעת הכוכבים, זה היום. ואז הם התעוררו.

4,000 אוהדים ישראלים רכשו כרטיסי טיסה, כניסה למשחק ולילה במלון, בכדי לחזות מקרוב בקבוצתם האהובה מכבי תל אביב במשחק הפתיחה הראשון שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות, מפעל אליו חזרו העונה לאחר 11 שנים. 

אז, לפני 11 שנים, הוגרלו הצהובים מתל אביב אל בית המוות עם שלוש אלופות אירופה לשעבר - יובנטוס, באיירן מינכן ואייאקס ההולנדית. 11 שנים אחרי, הצהובים שוב בשלב הבתים של ליגת האלופות, הגרילו שלוש יריבות פחות קשות, לפחות על הנייר.

מלבד צ'לסי האנגלית שנמצאת אמנם בכושר רע, אך גדולה בכמה מידות על הקבוצה מישראל, הגרילו הצהובים אל בית 7 גם את פורטו ודינמו קייב. ראשי הצהובים סימנו את המקום השלישי בבית כאפשרי. אחרי התצוגה הערב, אולי צריכים ראשי הצהובים לחשב מסלול וציפיות מחדש.

4,000 האוהדים הישראלים שהגיעו לאנגליה, לא הפסיקו לרגע לעודד ולתמוך בקבוצתם, ולפחות בקרב מול האנגלים ביציעים, ידה של ישראל הייתה על העליונה. על הדשא? זה לא היה כוחות.

לשחקנים המכבים רעדו הרגליים כבר משריקת הפתיחה, ואיבודי כדור רבים בחצי המגרש שלהם הביאו לבעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר הכשלה של השוער הסרבי הצעיר בן ה-19, ראיקוביץ'. בעיטת העונשין של אדן הזאר הלכה מעל המשקוף, וכאילו מישהו מסמן למכבי, זה היום שלכם. אז זהו שלא.

בדקה ה-15 השליטה המוחלטת של צ'לסי האנגלית תורגמה לשער כשכדור חופשי של וויליאן הברזילאי עבר מעל החומה, והשוער של הצהובים הצעיר, שהגיע על תקן כישרון מבטיח, הגיב באיחור רב לכדור שנעצר רק ברשת. 1-0 לכחולים מאנגליה, דווקא משער לא מחוייב המציאות.

הצהובים מתל אביב לא הורגשו ולא סיכנו כלל את שער האנגלים, וממש על סף הירידה למחצית ספגו את השער השני. שוב אחרי הכשלה ברחבת השער, הפעם בעיטת העונשין מ-11 המטרים הלכה פנימה.

אל המחצית השניה עלו הצהובים מתל אביב עם קצת יותר נחישות והרבה יותר רצון, אבל גם זה לא עזר להם בכדי לכבוש שער. לשחקנים המכבים נותר רק לעמוד מהצד, להסתכל על שחקני הקבוצה האנגלית וללמוד מהם. 

בדקה ה-58 בישול יפה של ססק פברגאס הביא לשער מרהיב של דייגו קוסטה, וגם זה לא מנע מהם להמשיך ולנסות לכבוש במשחק החד צדדי.

מכבי תל אביב ניסתה לכבוש שער כבוד, וצ'לסי ניצלה זאת בכדי להוציא להתקפה מתפרצת מהירה בסיומה ססק פברגאס כבש את הרביעי לזכות האנגלים, במה שהיה לתוצאת המשחק.

אמנם זו צ'לסי, והיא גדולה בכמה מידות על מכבי תל אביב, אבל היה אפשר לצפות מאלופת ישראל לקצת יותר לחימה והקרבה. בכושר הזה, הצהובים עוד עשויים לשחזר את ההישג הגרוע של מכבי חיפה בליגת האלופות מעונת 2009/10 - אפס שערים ואפס נקודות בשלב הבתים של ליגת האלופות.

בינתיים, מכבי תל אביב מראה שהיא רחוקה מאוד מאירופה. זהבי, בן חיים וראיקוביץ' גדולים על הליגה הישראלית, באירופה יש להם עוד הרבה מה ללמוד.