הפועל חיפה. למען הפליטים הסורים
הפועל חיפה. למען הפליטים הסוריםצילום: יובל רוסמן

מה לא עושים בכדי לתפוס כותרות? קבוצת הכדורסל של הפועל חיפה פנתה אל מקבילתה, קבוצת הכדורסל של דובאי עם הצעה לקיים משחק ידידות היסטורי וראשוני בין שתי הקבוצות הללו, "במטרה להגביר את המודעות הבינלאומית למציאות פתרון לבעיית הפליטים הסורים", על פי הודעת המועדון החיפאי.

דובאי, אחת מהמדינות העשירות שנכללת בתוך איחוד האמירויות, היא יעד פופולרי לתיירים רבים, אך לא עבור בעלי אזרחות ישראלית. חיסולו של מחמוד אל מבחוח, בכיר חמאס, בשנת 2010 בפעולה המיוחסת למוסד הישראלי רק סתמה את הגולל על אפשרות של ביקור ישראלים במדינה העשירה. 

בכדי להתגבר על האיסור של כניסת ישראלים לאיחוד האמירויות וההיפך, בקרב קבוצת הכדורסל של הפועל חיפה פועלים לקבלת אשרת כניסה לדובאי לטובת המטרה החשובה, ומעניין יהיה לראות אם אכן יקבלו אישור זה.

במידה שבקשת קבוצת הכדורסל של חיפה לא תיענה בחיוב, יבחנו שתי הקבוצות מגרשים נוספים ואחרים בהם יוכלו הללו לקיים את משחק הידידות ביניהן כשעל הפרק נמצאות מדינות כמו ירדן, טורקיה או כל מדינה שלישית אחרת שתתמוך ביוזמה.

מהנהלת הפועל חיפה נמסר: "היוזמה יכולה להראות לעולם כיצד המזרח התיכון מתגייס מקצה לקצה לטובת מטרה חשובה. במיוחד שמדובר בשיתוף פעולה בין מדינות שאינן מנהלות קשרים דיפלומטיים שוטפים. המהלך יוכל להגביר את המודעות העולמית למצוקת הפליטים ולהגיע לתודעה של אנשים רבים. הסיוע לאזרחי סוריה חשוב לנו מאחר ועירינו חיפה היא עיר מעורבת, המהווה דוגמה לדו קיום בין יהודים וערבים. אנו עיר של כל הדתות וכך כחיפאים גדלנו והתחנכנו".

אם אכן יתקיים משחק זה, יהיה זה רק באמצע חודש אוקטובר ומקבוצת "הנשרים דובאי" מסרו שקבוצתם נוהגת לשתף פעולה לטובת מטרות חברתיות.