אבו מאזן
אבו מאזןצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, הגיב לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולפיהם הישראלים מטמאים ''ברגליהם המטונפות'' את הר הבית. 

גולד אמר כי ''כיום העולם חצוי בין אלו שמנסים לערער את הדו-קיום לבין אלו המנסים להגן עליו. באמירתו, כי המבקרים היהודים מטמאים 'ברגליהם המטונפות' את הר הבית, חשף מחמוד עבאס באיזה צד הוא ניצב".

דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית שודרו אתמול בטלוויזיה הפלסטינית וברשת סקיי-ניוז בערבית.

"...אנחנו רגועים לגמרי שירושלים תהיה בסדר, על אף שהישראלים מבצעים נגדנו מלחמה חריפה, עזה, מאין כמוה", אמר אבו מאזן. "אנחנו בירושלים, ונישאר בירושלים, ונגן על ירושלים, ונגן על המקומות הקדושים שלנו - המקומות הנוצרים והמוסלמים. ולעולם לא נעזוב את העיר שלנו. לעולם לא נעזוב את העיר שלנו. אנחנו נמשיך לאחוז בכל גרגר אדמה של העיר הזו.

"אנחנו מברכים אתכם, מברכים את המוראבטאת והמוראבטון. אנחנו מברכים כל טיפת דם אשר נשפכה בירושלים. זהו דם טהור, דם נקי, דם בדרכו של אללה. בעזרת אללה כל שהיד יהיה בגן עדן, ולכל פצוע יהיה הגמול שלו.

"אחים יקרים שלנו, אנחנו כאן כולנו למען ירושלים, ואני אומר לכם בכנות, מדינה פלסטינית ללא ירושלים לעולם לא תהיה. המדינה הפלסטינית צריכה להיות עם בירתה ירושלים הקדושה, עם בירתה ירושלים המזרחית, עם בירתה ירושלים אשר נכבשה בשנת 67. כל הצעדים שלהם - אנחנו לא נאפשר אותם. כל החלוקות האלה , אלאקצא הזה הוא שלנו, ו(כנסיית) הקבר היא לנו, כולה שלנו.

"אין להם זכות לטמא אותם עם הרגליים המטונפות שלהם, ואנחנו לא נאפשר להם. ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להגן על ירושלים", כך יו"ר הרשות הפלסטינית.