ביוזמתן של נשות 'חומש תחילה' התקיים אמש (רביעי) ערב תשובה לנשים בו השתתפו כמאה וחמישים נשים מהשומרון ומרחבי הארץ. בסופו של האירוע עלו מאות לאמירת סליחות בחורבות חומש בניצוחו של הרב שמואל אליהו.

מארגנות האירוע מציינות את חשיבותו של המעמד ואומרות כי דווקא בימי התשובה לא רק כל יהודי שב אל ה' לבדו, "אלא אנו מייחלות לתשובה של עם ישראל לארצו, על אחת כמה וכמה לשוב כבר כעת לחומש ולשאנור". 

במהלך הערב התקיימה התוועדות של הנשים עם אורה ברנס, בהמשך שמעו את דבריהם של יו"ר המועצה האזורית, יוסי דגן, ולימור הר מלך שתיארה בפני המתכנסות את הפעילות הענפה למען השיבה לחומש ושאנור, על חשיבות פעילותה המתמדת של ישיבת חומש בחומש ועל התכניות להמשך.

בסוף דבריה אמרה הר מלך כי "העניין הוא העצמה הפנימית שלנו ועד כמה אנו מוכנים היום לעמוד ולהגיד עלה נעלה כי יכול נוכל! גם כשזה נשמע הזוי, או שלא נעים להגיד את האמת שלנו. יש לנו הזדמנות כעת לעמוד בתפילה ולהגיד לה' שאנחנו רוצות... אף על פי כן ארץ ישראל, גם כשקשה וגם כשזה דורש יותר, אף על פי כן ארץ ישראל". את דבריה חתמה בברכה "שנזכה לשנה טובה טובה ומתוקה של התחברות לאדמה שלנו ולרשת אותה, אנחנו יורשים את הארץ מאבינו שבשמיים".

הרב שמואל אליהו חתם את הערב בדברי אמונה וחזון על חשיבות הציפייה לישועה, על כך שהשיבה לחומש ושאנור הינה הגשמת חזן הנביאים ממש: "קראנו בהפטרה בראש השנה 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון, עוד אבנך ונבנית.עוד תעדי תופייך ויצאת במחול משחקים' להיות בשמחה כאן בשומרון זו ממש התגשמות דברי נבואת ירמיהו.

"ה' פקח את עיני עם ישראל, כולם יודעים היום שהגירוש היה טעות, נגמר החלום של מזרח תיכון חדש. הקב"ה פועל בעולם, דבר אלוקינו יקום לעולם, בזכות נשים צדקניות ניגאל". 

עוד הוסיף וסיפר הרב אליהו: "אני זוכר את הגירוש מחומש ושאנור - היה עצב ודמעות וכאב גדול – אך ההבטחה הגדולה  של ה' לירמיהו היא שלמרות הכול עוד אבנך ונבנית, יש משהו יותר חזק מהכל - 'דבר אלוקינו יקום לעולם' זה יותר חזק מאובמה ואירופה'. ראש הממשלה נתניהו בא פעם לאבא זצ"ל עצוב מאוד ויצא מהשיחה שמח.

"שאלתי את אבא זצ"ל: מה אמרת לו? אבא סיפר שחיזק אותו מול הלחץ האמריקאי ואמר לו 'מי זה קלינטון, הוא מנהל את העולם? אל תירא. אתה הולך עם נבואת ישעיהו וירמיהו עם ההבטחה לרחל אימנו, הבטחת ה' לאבות איתך. מי זה קלינטון?'. ביבי יצא שמח מהפגישה'".

עם סיומו של ערב הנשים, עלה הרב שמואל אליהו לחומש יחד עם עוד כ-500 אנשים, נשים, בחורי ישיבה, בנות אולפנה, משפחות מגורשי חומש ושאנור עם ילדיהן. כל אלה חברו אל בחורי ישיבת חומש במעמד סליחות מרגש שהתקיים בנוסח משולב אשכנזי וספרדי.

בטרם נפתחה אמירת הסליחות אמר הרב אליהו: "אנחנו כאן במקום שנעשה בו חילול ה גדול ממול כל העולם ומלואו. היה כואב, בכינו אבל יש תיקון. דבר אלוקינו יקום לעולם גם שכממשלת ישראל עושה טעויות. הגירוש היה פגיעה בדבר ה' 'איה אלוהיהם'".

"כשאנחנו יושבים כאן זה ממש 'זה ה' קיווינו לו, כי כבוד ה נראה עלינו, על המקום הזה' וה' עליהם יראה'. חומש נבנית ותיבנה, אנחנו נמצאים בתהליך שישפיע על כל העולם כולו. אנחנו יודעים שזה יקרה- מאז הפעם הראשונה שחזרנו לחומש הכול כבר נראה אחרת: כבר מדברים על זה במדינה, בממשלה, בכנסת, ב"ה 'הראש כבר משתנה', התודעה נבנית, אמנם עוד לא ניבנו כאן בתים  עוד אין אישור ממשלתי, אבל כל תפילה כאן, כל לימוד תורה כאן זה בונה את הישוב, את הבתים מחדש, לבנה אחרי לבנה, אח"כ בניין הבתים יהיה בבחינת בית בנוי נבנה.

"אף אחד לא יכול לעצור את הקב"ה, יהי רצון שמהסליחות כאן אנחנו ניבנה, האמונה תתחזק האמונה בעם ישראל תתחזק ומכאן יתחזק כל העולם כולו. אנשי חומש אתם שלוחים שלנו ושלוחי רחמנא, חזקו ואמצו".