מעצר מאסר אזיקים כלא
מעצר מאסר אזיקים כלאThinkstock

חלוקת הצווים המנהליים ההמוניים לצעירים מיהודה ושומרון מספקת סאגה משפטית נוספת. צעיר תושב קרית ארבע שקיבל ביום שישי האחרון צו מעצר בית מנהלי, דורש כעת מאלוף פיקוד העורף דירה, ומסביר כי אין אפשרות שיקיים את הכתוב בצו שקיבל.

הפרשה החלה כאשר ביום שישי האחרון הביאו שוטרים ואנשי שב"כ צו מנהלי לצעיר מקרית ארבע. על פי הצו החתום בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, עליו לשהות במעצר בית לילי בבית ספציפי בישוב באזור בית שמש. אלא שהבית כלל אינו שייך לו והוא אינו מתגורר בו. מדובר בבית אותו שכר בעבר, אך בשלב מסוים לא עמד לבדו בשכירות וסיים את החוזה. מאז הוא נא ונד כאשר נאסר עליו להגיע לבית הוריו בקרית ארבע בשל צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון אשר עומד נגדו מספר חודשים.

בעת קבלת הצו החדש המורה לו לשהות גם במעצר בית לילי, הסביר הצעיר לשוטרים כי אין לו היכן לשהות במעצר בית מכיוון שאין לו כתובת קבועה, אולם הללו לא התרשמו ודרשו ממנו להודיע להם היכן ישהה במעצר בית. בימים האחרונים ממשיך הצעיר ללון בבתי חברים וידידים, ואמש (ה') פנה עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו במכתב דחוף לאלוף פיקוד העורף, והבהיר כי לצעיר אין היכן לשהות במעצר בית. עו"ד יאדו דרש לאפשר לצעיר לשהות בבית הוריו בקרית ארבע, או לחילופין לשכור לו דירה במימון המדינה.

"בעקבות הצו המרחיקו מביתו, מרשי ללא כתובת מגורים קבועה, נע ונד בין בתי חברים, פנימיות של מוסדות שונים ומסתייע בחסדם של אנשים טובים אשר מסייעים לו בעקבות מצבו", כתב עו"ד יאדו במכתבו והוסיף כי "הצו פוגע קשות במרשי, אינו מידתי ורומס את זכויותיו הבסיסיות ביותר לחרות". לסיום כתב עו"ד יאדו כי "הצו שהוצא למרשי בטל מעיקרו שכן לא ניתן לקיימו".

עו"ד יאדו מארגון חוננו מסר הבוקר כי "הצו בטל מעיקרו, אין לו שום תוקף והותרת הצו על כנו למרות שלא ניתן לקיימו מפעילה לחץ פסול על האזרח. פקידי הרשות מודעים לטעות שביסודו ולכן דרשתי מהם להכיר לאלתר בבטלותו".

מצהל נמסר בתגובה״פנייתו של הנ״ל התקבלה ונבחנת ע״י הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, השיח מולו יעשה במישרין ולא באמצעות כלי התקשורת״.