ביהמ"ש החליט: אטינגר נשאר במעצר מנהלי

בית המשפט המחוזי מרכז  בלוד אישר בצהריים (ראשון) את צו המעצר המנהלי נגד פעיל הימין מאיר אטינגר, וקבע כי הוא ישהה במעצר חצי שנה, כפי שהורה בצו שר הביטחון יעלון.

לצד אישור הצו לחצי שנה, קבע השופט אברהם טל כי בעוד חודשיים יתקיים דיון מעקב בנושא.

עו"ד יובל זמר מארגון חוננו המייצג את נכדו של הרב כהנא אמר כי ילמד את ההחלטה וככל הנראה יגיש ערר לבית המשפט העליון.

עו"ד זמר מסר בתגובה כי הוא ואטינגר לא הופתעו מהחלטת בית המשפט. "כפי שצפינו, בית המשפט אישר את הבקשה לצו מנהלי ונכנע למעשה לאסופה של מידעים ושל טיוטות שהציגו בפניו שירות הביטחון הכללי והמשטרה. להגיד שאני מופתע לא יהיה אמת, היות ומעולם בית משפט בישראל לא דחה בקשה להוצאת צו מעצר מנהלי".

עו"ד זמר הוסיף כי "עצוב לי מאוד על ההחלטה הזו. מקריאה ראשונית שלה עולה שלמרות שחלק ניכר מטענותינו התקבלו, ולמרות שמר אטינגר לא היה שותף מעולם לאירוע אלים בעצמו ולא הפר מעולם את הצווים המנהליים הקודמים שהוטלו עליו, עדיין נמצאה קונסטרוקציה משפטית להותיר אותו במעצר. כפי שאמרנו בעבר מדובר במעצר פוליטי שנועד לרצות את דעת הקהל בארץ ובעולם, ולא מעצר שנצמד לכלים משפטיים, כי מי שקורא את ההחלטה הזאת ונחשף לחומרים כמוני, יודע שמבחינה משפטית אין שום הצדקה למעצר הזה".

בדיון הקודם שנערך לפני כשבוע, נשא אטינגר נאום ובו ביטא את עמדותיו האידיאולוגיות וציין כי אין לו אמון בבית המשפט שאינו פועל על פי דיני התורה, כיון שעמדתו ידועה מראש.