טקס הזיכרון. הערב
טקס הזיכרון. הערבצילום: חטיבת דובר המשטרה

טקס הזיכרון לזכר 484 חללי משמר הגבול אשר נפלו בעת מילוי תפקידם נערך היום (ראשון) באנדרטת משמר הגבול, במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו ומפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב.

בין המשתתפים היו גם מפקדי מג"ב לדורותיהם, בני המשפחות השכולות, פצועי החיל, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומג"ב, גמלאי החיל, לוחמים ומתנדבים, אשר התייחדו עם משפחות הנופלים.

השר לבטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן פנה למשפחות השכולות בנאומו, "תחושת השליחות וכוח העשייה, זוהי רוח מג"ב, רוח שממשיכה לפעום בלבנו ולעורר בנו השראה. אני מרכין את ראשי וגאה בגבורתם של קרוביכם אשר חירפו את נפשם למען ביטחון מדינת ישראל".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו ,ציין, "בכל המשימות לוחמי משמר הגבול תמיד נמצאים בחזית העשייה. הלוחמים נכונים לסכן את חייהם ומורשת החיל מלאה בסיפורי גבורה, נאמנות, מקצועיות ואומץ לב. אנו ננצור, נזכור ונמשיך את מסורתם של הגיבורים".

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, אמר בנאומו, "כמדי שנה בעת הזאת, אנו מתכנסים כאן, באנדרטת משמר הגבול, להתייחד ולהנציח את זכרם של כל אותם לוחמים ולוחמות, גיבורות וגיבורים. אנו נמשיך לחנך את לוחמנו על פי אותם הערכים אשר בשמם יצאו חללינו אל משימתם האחרונה שממנה לא שבו".