הדמייה של המרכז החדש
הדמייה של המרכז החדשבאדיבות מועצת גוש עציון

בצומת גוש עציון נבנה בימים אלו קניון חדש המשתרע על כ-5,000 מ"ר בשלוש קומות מסחריות, שיאוכלסו עם מיטב החברות כבר בחודשים הקרובים.

הקניון החדש יקרא "מרכז הרים" והוא יהיה בבעלות מבני עציון שהיא חברת בת של החברה לפיתוח גוש-עציון. הקניון צפוי לשרת עשרות אלפי משפחות מהמעגל הקרוב (תושבי גוש עציון, אפרת וישובי לווין נוספים) ואלפי פלסטינים המתגוררים באזור, אשר נוהגים לערוך את קניותיהם במקום. לכל אלה ניתן להוסיף את פוטנציאל הלקוחות המתניידים כדוגמת אלה הבאים לתור באזור, חיילים ועוד.

הקניון החדש ישבור גם את הבלעדיות של רשת המרכולים "רמי לוי" בגוש-עציון. רשת שופרסל צפויה לפתוח מרכול בקניון החדש במחצית חודש אוקטובר הקרוב, ובגוש מקווים כי התחרות תיטיב עם הצרכנים.

בין החנויות הנוספות שניתן יהיה למצוא בקניון החדש יהיו סניפים של רשתות פוקס, קפה גרג', חנן-מכשירי כתיבה, פרו פארם ורשתות נוספון, וכן חנות מוזיקה, חנויות מזון מהיר ועוד.

הקניון החדש מצטרף למתחם קניות שכבר קיים בסמוך לקניון הנבנה, בו ממוקמים כיום סניפים של רשתות אופטיקה אלפרין, אינגליש קיק, ניצת הדובדבן, כפר השעשועים וריקושט, לצד חנויות נוספות ותחנת דלק.

במועצה האזורית גוש-עציון מביעים סיפוק רב מהתנופה הכלכלית, ומקווים שהדבר יגרום לפיתוח ובניית תשתיות נוספות בגוש-עציון. כמו כן, במועצה מציינים כי הקניון הנבנה הוא סמל של שיתוף פעולה וקידום "שלום כלכלי", המשרת ישראלים ופלסטינים מאזור בית –לחם ועד חברון.

ראש המועצה האזורית גוש-עציון, דודי פרל העומד בראש היוזמה לפתיחת הקניון אמר, "עם פתיחתו של הקניון החדש, הנבנה בסטנדרטים גבוהים ויוקרתיים, תושבי האזור ייהנו מהיצע נרחב של חנויות ורשתות אופנה בסמיכות לביתם. זו עליית מדרגה במגוון ובכמות החנויות, כמו גם תחרות בריאה".

פרל הוסיף, "תושבי גוש-עציון כבר לא יצטרכו לנסוע לירושלים או לבית שמש על כל קנייה קטנה. המתחם החדש מהווה אלטרנטיבה ראויה ונגישה לתושבי האזור".

אלי בנשימול, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון, העוסק בהקמת פרויקט זה על כל היבטיו מזה ארבע וחצי שנים, מציין שכדאיות הפרויקט נבחנה בצורה מעמיקה ויסודית עם מיטב החברות במדינה תוך בחינת קהלי היעד, מאפייני צריכה, כוח הקנייה, מאפייני ההיצע, תכנון הקונספט והתמהיל, לרבות ניתוח SWOT וזאת בהתייחס למאפייני המיקום והמקום של הצומת ושטחי המסחר".

לדבריו, "מדובר בהזדמנות עסקית גדולה של אזור מסחרי נגיש ומרכזי, עם פוטנציאל חשיפה לקהלים נייחים וניידים בכמויות נרחבות".

בנשימול הוסיף, "אילולא עזרתם הרבה של צוות רחב ומיומן של אנשי מקצוע פנים אירגוני ויועצים חיצוניים, שכאן המקום להודות להם, לא ניתן היה להרחיב את מעטפת האפשרי בעוד כמה מטרים ולאפשר לתושבי גוש עציון וסביבותיה להנות ממרכז מתקדם ובנראות גבוהה מתחת לאפם".