אלי טביב. האוהדים רוצים לראות אותו עוזב
אלי טביב. האוהדים רוצים לראות אותו עוזבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ההודעה הבאה היא הודעה משותפת ואחידה לכלל אוהדי הקבוצה אשר נוסחה על ידי נציגי האוהדים בינהם גם ועד עמותת אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון בליגת העל שבכדורגל, אוהדיה הצהובים שחורים של בית"ר ירושלים הבינו לאן נושבות הרוחות במועדון האהוב עליהם.

זה זמן רב ששוררת מתיחות בין האוהדים לבין הבעלים טביב, אך אם עד כה המתיחות הייתה שייכת לאוהדים הקיצונים יותר של הקבוצה מהבירה, כעת מתאחדים כלל האוהדים, המתונים והקיצונים, במטרה אחת: להדיח את טביב מבעלות על הקבוצה הירושלמית.

אמש, לאחר עוד משחק ללא ניצחון שהפעם אף הסתיים בהפסד, הוציאו עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים הודעה חריגה. בהודעתם לאמצעי התקשורת, תקפו בצורה חד משמעית את הבעלים טביב ואת צורת ניהולו. 

"בניגוד לטענותיו של מר טביב הבוקר כאילו הקהל אשם בכישלון הקבוצה, למצב המקצועי יש אשם אחד - אלי טביב", כתבו בהודעתם ראשי העמותה.

"הקבוצה תחת ניהולו ובעלותו של טביב מרוסקת בכל המישורים והדברים החלו לצוף על כר הדשא. בניגוד למה שטוען טביב הקהל מגיע למגרשים ומעודד אך התנהלות האיש לא מותירה אפשרות לקבוצת כדורגל להצליח. המוניטין של טביב בהרס קבוצות כדורגל הולך לפניו הרי הוא הרס כבר שתיים. וזאת להזכיר כי אוהדי בית״ר קיבלו אינספור הבטחות ממר טביב בטרם קיבל את הקבוצה מהם כי ישקיע בקבוצה ולאחר שהאוהדים השתכנעו מהבטחותיו פעלו והעבירו לו את הקבוצה מארקדי ללא תמורה חינם אין כסף".

ראשי העמותה דאגו להזכיר כי כבר לפני שלושה חודשים, לאחר התנהגות האוהדים בבלגיה ולאחר ניסיון ההתנקשות בו כשנורה על יד ביתו, ביקש טביב בעצמו לעזוב את הקבוצה בלחץ בני משפחתו. "מאז הודיע שברצונו לעזוב, האיש מרסק את הקבוצה באופן שיטתי. חמורה יותר מכל היא העובדה שהאיש דורש סכומים אסטרונומים למכירת הקבוצה שקיבל בחינם מה שמונע בפועל ממשקיעים אחרים להשקיע ולרכוש את המועדון".

הודעה זו של חברי העמותה היא צעד חריג ביותר, שכן זו הפעם הראשונה שכלל האוהדים הירושלמים מתאחדים במטרה אחת, והיא להוציא את הבעלות על הקבוצה מידיו של טביב. לדברי ראשי העמותה, "המטרה היא לגבש צעדי מחאה אחידים נגד הפעולות וההתנהלות של טביב כאשר כל האפשרויות החוקיות עומדות על הפרק וכלה בזה החרמת משחקי הבית".

את הודעתם סיימו ראשי העמותה כשכתבו כי "הדרישה ממך טביב היא אחת קיבלת בחינם קום ותעזוב בחינם איננו בני ערובה אל תנסה להתעשר על חשבון קבוצה נוספת בליגת העל".

במועדון הירושלמי התפלאו על האיחוד בין כלל ארגוני האוהדים, כשציינו כי עד לפני חודש היו אלה חברי עמותת האוהדים שביקשו להרחיק את חברי ארגון לה פמיליה מהמגרשים, על ידי קנסות, הוצאת צווים ואף לשקול החתמת שחקן ערבי בבירה ולו רק כדי לגרום לחברי לה פמיליה להתנתק מהקבוצה.

לדברי המועדון הבית"רי, חברי עמותת האוהדים משנים בכל רגע את עורם, ואומרים כי "הם חזקים בדיבורים". וכך במקום להרגיע את הרוחות הסוערות ממילא ולהשכין שלום בין הבעלים טביב לאוהדים, המצב רק מתחמם.

כעת מתלבטים האוהדים הירושלמים בדבר החרמת משחקי הבית של הקבוצה. מצד אחד אם יחרימו את משחקי הבית יהיה זה נזק כלכלי גדול לבעלים טביב, אך עם זאת גם הם מבינים כי דבר זה עשוי להביא לירידת ליגה בסיומה של העונה ובוודאי למאבקי הישרדות לאורך העונה כולה. "המטרה היא לא לפגוע בקבוצה, אלא בטביב. 

בתוך כך, בבית"ר הודיעו כי ביום חמישי הקרוב מיד לאחר יום כיפור, ייכנס טביב מסיבת עיתונאים. סיבת כינוס מסיבת העיתונאים היא ככל הנראה כדי להציג את עמדתו ביחסיו מול האוהדים ובדרך ניהולו את המועדון הירושלמי. האם שוב יודיע הבעלים כי הוא מעוניין לעזוב את הקבוצה?