יוזמה של איש אחד הביאה אמש (שני) כ-2,000 ילדים לאירוע סיום של פרויקט המציע להם בכל יום לצאת להתפלל מנחה וערבית במקום לשחק או להישאר בבית.

במסגרת הפרויקט, בתי הכנסת ב-22 יישובים בשומרון התמלאו מדי ערב מפה לפה בילדים מתפללים, גם בימי חול.

"הכל החל כאשר אדם מהישוב ראה שני ילדים בני 10 שוכבים להם בחופש הגדול על הגב במדרכה ללא מעש", מספר הרב אהרון כהן. אותו אדם הבין שיש הכרח בקביעת עיתים לתורה גם בחופש הגדול ופנה עם הנושא לרב כהן שהרים את הכפפה ויזם את הפרויקט - 'ממ"מ' (מתמידי מנחה ומעריב).

עד מהרה הצטרפו לפרויקט גם המועצה האזורית שומרון, המועצה הדתית, מתנ"ס השומרון, המחלקה לתרבות תורנית והישובים עצמם המפעילים מתנדבים. הפרויקט תפס תאוצה וקצב ההצטרפות אליו מסחרר. בשנה הראשונה השתתפו בפרויקט 80 ילדים. בשנה השנייה מספרם גדל פי שישה ובשנה השלישית פי שלושה.

אמש ביקיר הוענקו הפרסים לילדים שהתמידו בתפילה. באירוע נכח גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר כי "הפרויקט הזה הוא הוכחה נוספת ליכולתו של השומרון להוביל מהלכים חברתיים, אמוניים ותרבותיים בכל הארץ.

"מדובר ברעיון שפותח כאן ואני בטוח שיכבוש את בתי הכנסת בכל הארץ. אנחנו גאים בילדים על ההתמדה, גאים בישובים על הירתמותם לנושא וגאים ברבנים שלנו שפועלים ללא לאות כדי לחזק את השומרון בכל המישורים", הוסיף דגן.

הרב אהרון כהן הסביר כי "פרויקט הממ״מ התחיל לפני כחמש שנים מתוך רצון לרומם את אווירת החופש אצל הילדים, לקבע בחיי היום יום שלהם, תפילת מנחה, ערבית ולימוד יומי.

"הפרויקט לווה בפרסים וייצר אווירת התלהבות של תפילה אצל הילדים עד כדי כך שבתי כנסת התמלאו במאות ילדים.  ברוך ה' הפרויקט השפיע על כלל אווירת החופש והוסיף קדושה ושמחה, וכך התקדם אט אט עד להצטרפות כלל ישובי השומרון".

אבי רט, מעורכי התלמוד הישראלי, אותו למדו הילדים בין התפילות אמר "1,800 מילדי השומרון הוכיחו הקיץ שלתורה אין 'חופש גדול'.

"התרגשנו במהלך הקיץ לראות את התמדתם של ילדי השומרון שהשתתפו בפרוייקט 'ממ"מ' - מתמידי מנחה ומעריב, שלמדו בכל ערב קטע מהתלמוד הישראלי- הדף היומי לילדים. הערכות המכילות גם לימוד תורה וגם ידע חיוני בציונות, מהוות חיבור בין הלימוד של הילדים ללימוד בבית כיוון שאבות רבים לומדים דף יומי בעצמם וכך נוצר נושא משותף הן להורה והן לילד".