הרצוג לנתניהו: ירושלים לא תסלח לך

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג תקף היום (שני) את ראש הממשלה ואת השר לביטחון פנים, בדיון פגרה במליאת הכנסת עקב המצב הביטחוני בירושלים.

"ערב יום הכיפורים הגיע הזמן לעשות חשבון נפש אמיתי. מספיק עם התמונות פוזות מעל מפות, הן לא ייפתרו את מצוקתן של אזרחי ישראל. ירושלים נקרעת במשמרת שלכם, מאויימת מפוחדת מחודשים של דקירות אבנים דריסות ומהומות"

בנאומו הזכיר יו"ר המחנה הציוני את דבריו של נתניהו במהלך קמפיין הבחירות שלו, "אמרת שאני וציפי לבני נביא את דאעש לירושלים, הצגת מצג שוא שיקרי שאנחנו נגרום לכך שיהודים יוכלו לעלות לכותל רק בנגמ"שים, אם היה מדובר בויכוח פוליטי היה אפשר לסלוח לך, אבל ירושלים לא תסלח לך".

הרצוג פנה לראש הממשלה ושאל, "האם עשית כל מה שיכולת כדי שאבות לא ימצאו את מותם בערב חג מיידוי אבנים? האם עשית כל מה שיכולת כדי שילדים בעוטף עזה לא יחיו בפחד? האם עשית כל מה שיכולת כדי שירושלים לא תחולק ותפורק במשמרת שלך?".

בסיום דבריו הוא פנה לראש הממשלה וקרא לו לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, "אדוני ראש הממשלה, אם לא תחדש מיד את התהליך המדיני, אם לא תייצר תקווה לתזוזה ושינוי, אתה תהיה אחראי לפרוץ האינתיפאדה השלישית. אתה ולא אחר".