לקראת היציאה למוצבים. כנס ההיערכות
לקראת היציאה למוצבים. כנס ההיערכותצילום: לירון דמארי

מאות מתלמידי ישיבות ההסדר בשל"ת ישבתו ביום הכיפורים במוצבי צה"ל וביחידות קטנות. התלמידים התנדבו לשמש כחזנים בתפילות ויסייעו לארגן את התפילות במוצבים ובבסיסים המרוחקים.

לקראת החג והמבצע עברו מאות החזנים הצעירים, תלמידי ישיבות הסדר שגוייסו למילואים, הכנה וסדנאות כחלק מההיערכות הכוללת לחג.

בתוך כך הם התכנסו השבוע בבית החיל בתל-אביב ליום עיון לקראת יום הכיפורים. בארגונו של יום העיון הייתה שותפה גם הרבנות הצבאית הראשית ומאחורי הארגון כולו עמד רב סרן לירון דמארי, ראש מדור חוגרים ונפגעים בצה"ל.

באירוע השתתף גם הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, שאמר לחיילים: "ישיבות ההסדר הוכיחו במסירותם הן בשדה הקרב והן בעולם הישיבה את השותפות האמיצה עם כלל ישראל . אני מברך אתכם שבתפילותיכם ביום כיפור בבסיסים ובמוצבים השונים תצליחו לקיים את מאמר הפסוק 'בתוך עמי אנוכי יושבת'".

מולי יסלזון, ראש מטה ישיבות ההסדר, בחן את כשירותם של המתנדבים כחזנים וביקש מכמה מהם לחזן את שירי ופרקי התפילה. מארגני האירוע מספרים כי הבחינה הספונטאנית גילתה כי בקהל מסתתרים לא מעט כישרונות צעירים.

יסלזון איחל גמר חתימה טובה וסיכם, "הבחורים מבינים את הצורך בהשקעה כדי שבכל מוצב ויחידה תתקיימנה תפילות ביום הקדוש. אנחנו מאמינים שרוח הנתינה והערבות ההדדית שיוצאת מהישיבות צריכה להיות משמעותית יותר דווקא בימים הנוראים".