דני דיין
דני דייןפלאש 90

שר הביטחון משה יעלון תקף בעמוד הפייסבוק שלו את הניסיונות של אנשי שמאל קיצוני לסכל את מינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיל, באמצעות העברת מסרים לממשלת ברזיל בגנותו של דיין ועמדותיו התומכות בהתיישבות.

"מעבר לעובדה שדני דיין הוא חלק מהמחנה הפוליטי שנבחר על ידי רוב הציבור להוביל את מדינת ישראל; וכשכל מי שמכיר את דני יודע שמדובר באדם ערכי, הגון וראוי לייצג את המדינה - הרי שהניסיון של גורמים מתוכנו להוציא את דיבתה של ישראל רעה באופן הזה הוא מביש, מסוכן ומכוער", אמר יעלון.

לדבריו אם מישהו מחפש סיבה לשאלה מדוע ישראל מותקפת על ידי גורמים בעולם וסובלת מתהליך של דה-לגיטימציה כלפיה, "ההתנהגות של אותם גורמים, אזרחים ישראלים שאיבדו את הבושה ושייכים לשוליים הפוליטיים, היא הדוגמא לכך".

יעלון הדגיש כי "מי שיש לו מחלוקת פוליטית, מוטב שיתווכח עליה בתוך הבית, ולא יפעל בדרכים נלוזות שפוגעות בראש ובראשונה בישראל ובאזרחיה".

מוקדם יותר הבהיר בשיחה עם ערוץ 7 ד"ר אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, כי פנייתו יחד עם עוד דיפלומטים לשעבר לממשלת ברזיל נגד מינויו של דני דיין לתפקיד השגריר הישראלי, אינה מכוונת נגד דיין עצמו.

"דני דיין הוא סמל משום שברזיל היא מתנגדת בעקביות רבה לרעיון של מדינה דו לאומית, היא מתנגדת להתנחלויות. והמהלך של ממשלת ישראל נועד להעמיד אותה במבחן בעניין הזה", אמר ליאל. לדבריו מדובר בחלק מסדרה של ניסיונות לעורר תשומת לב בציבור לנושא שתי המדינות.

"זו לא הפעולה היחידה שאנחנו עושים, ועשינו הרבה פעולות בגלל תחושה של הרבה חברים במחנה השלום שרעיון שתי המדינות הולך ונמוג. וזה אחד המהלכים שחשבנו שיכול למשוך תשומת לב לעניין הזה שממשלת ישראל מנסה לשווק בעולם את רעיון המדינה האחת", הסביר ד"ר ליאל.

הוא טען כי "בסך הכל רצינו שוב להתריע מפני העניין הזה, כי אנחנו מאמינים שאם בשנה שנתיים הקרובות לא יתחיל משא רציני על שתי מדינות אז תהיה פה מדינה דו לאומית שהאופי היהודי שלה יהיה מוטל בספק וגם האופי הדמוקרטי".

"זה לא עניין של דני דיין", הוא ניסה להסביר, "אנחנו מאמינים בזה לכל אורך דרך. הממשלה מנסה להשתיק את הדיון בנושא ועל כך יש לנו ביקורת".