השר אריאל עם הקופה החדשה
השר אריאל עם הקופה החדשהצילום: יח"צ

בירושלים נערך הערב אירוע השקה ל'קופה לאומית לבניין ארץ ישראל' - קרן חדשה לגאולת קרקעות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל שייסדה תנועת 'נחלה'.

באירוע, שהתקיים במלון גני ירושלים נשאו דברים שר התחבורה ישראל כץ, שר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ועוד חברי כנסת וראשי רשויות.

השר אורי אריאל הדגיש כי "בין הירדן לים תהיה מדינה ריבונית אחת והיא ארץ ישראל. לא רק זה, אלא שבגדר ויסוד הגאולה נחזור לצפון השומרון, ליישובי גוש קטיף, ונחזור בעז"ה לכל חלקי הארץ ששייכים לנו".

הוא הוסיף כי "אם נשכיל ונדע לעשות את מה שעשו קודמינו - הקרן הקיימת, נוביל לכך שכל עמך ישראל יחדיו יובילו לגאולת קרקעות וחיזוק ההתיישבות,  ומעל הכל יובילו חזרה להר הבית שבו ייבנה בעזרת ה' בית מקדשנו במהרה".

השר ישראל כץ ציין  כי "הרעיון הנוכחי של חידוש הקופה הלאומית בימים הללו הוא לקחת עשייה ממלכתית ארגונית ולהוריד אותה לרובד העממי ביותר של הקופה הכחולה. כך אנשים ישימו במו ידיהם את הכסף לטובת הרעיון שהם מאמינים בו. זה לא רק איסוף סכומי כסף – זה חינוך".

"אנחנו נמצאים בצד הנכון והמנצח והמוביל וצריך לנהוג בצורה ברורה - יש לנו אתגרים רבים באזור – מקרוב ורחוק. אנחנו נמצאים באזור שהאדמה בוערת בו ואנחנו פועלים לחיזוק הביטחון הפנימי והחיצוני", הבהיר השר כץ.

הוא התייחס לטרור האבנים והביע תמיכה במדיניות של ראש הממשלה שלדבריו, "מוביל עכשיו קו לפיו לא נשלים עם מי שקם לפגוע ביהודים באמצעות אבנים ובקבוקי תבערה – אבן היא כלי נשק. אין קטינים בנושא השלכת האבנים – צריך להעניש אותם וגם את המשפחות שלהם! אנחנו נמנע את הדברים האלה"

"הרעיון הזה של ישוב א"י הוא חזק, רק נס נעשה לנו שהסרבנות בצד השני הייתה חזקה מהנכונות חסרת האחריות והמופקרת בצד שלנו למסור שטחים, והערובה למניעת דברים כאלו בעתיד זוהי ההתיישבות", סיכם השר כץ.

חברת הנהלת 'נחלה' דניאלה וייס ציינה כי "יש פה תחושה של רוממות רוח אדירה, תחושת אווירה של חלוציות מלווה באידאולוגיה אמיתית. אף יד נוקשה מצד השוטרים וכוחות הביטחון, לא תוכל לשנות את ההכרעה כולה, אלמלא התפישה האידאולוגית המדינית שאין בלתה היא שא"י כולה שייכת לעם ישראל לעולם".