מינויו לא אמור להיות קשור לשאלות של שמאל וימין. גל הירש בדרכו לוועדת טירקל
מינויו לא אמור להיות קשור לשאלות של שמאל וימין. גל הירש בדרכו לוועדת טירקלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארדן התקפל. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע הערב (רביעי) לתת אלוף במיל׳ גל הירש כי לצערו הרב, עקב התמשכות הליך הבדיקה ואי קביעת מועד לסיומו, הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. 

״לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ׳׳ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו", אמר ארדן.

לדברי השר הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של הירש נמשך כבר זמן רב. "חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק. אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ'עננה' הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים: גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן כנגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב.

ארדן קבל על כך שבדיקת מועמדים בישראל אינה מוגבלת בזמן. "בימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר.

"אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו", הוסיף השר לביטחון פנים. "אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש הערב כי הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל, "אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת.

"כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשות לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה", אמר נתניהו. ''הוא הסכים ללא היסוס וראו מה אירע: לשון הרע והשמצות. לא כך ראוי לנהוג במי שנכון להקריב את מיטב שנותיו, מרצו וכשרונו למען מדינת ישראל.

לדבריו, "הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו 'תהליך בדיקה', גרם לכך שהשר לביטחון פנים פנה אל תא"ל במילואים הירש- שהיה עודו נחוש ונכון לבצע המשימה, על אף הנזק הגדול שנגרם לו ולמשפחתו, והודיע לו שבשל כך הוא נאלץ לבקשו להסיר את מועמדותו. 

"אין לי ספק שעוד נשמע רבות על גל הירש", הוסיף נתניהו, "הייתי רוצה שעם ישראל עוד יפיק תועלת מכישוריו, ניסיונו ויכולותיו".