חרם לא מנצחים בהתנצלויות. ג'יבריל רג'וב בפיפ"א
חרם לא מנצחים בהתנצלויות. ג'יבריל רג'וב בפיפ"אצילום: רויטרס

בעוד בישראל ממשיכים תומכי המו"מ המדיני עם הפלשתינים לדבר על עתיד של שלום בין שתי מדינות החיות זו לצד זו, ברש"פ הנימה שונה בתכלית.

בכירים ברשות ממשיכים לתקוף כל גורם המבקש לקדם נורמאליזציה עם ישראל, גם בתחומים חברתיים וכלכליים.

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מציגים שורת ציטטות חריפות התוקפות את המבקשים להוביל לנורמליזציה עם ישראל. "יש לרדוף את כל סנדקי הנורמליזציה, לחשוף את קלונם מול העם הפלשתיני", נכתב במאמר שפורסם בעיתון הרשמי של הרש"פ.

פרויקט משותף של נשים פלשתיניות וישראליות בנושא רקמה, שנועד לסייע לנשים בעלות מקורות הכנסות מוגבלים, תואר על ידי כותב המאמרים עאטף אבו אל-רב, כחלק מ"מזימה" נגד העם הפלשתיני, הוא טען במאמרו כי פרויקטים של "נורמליזציה" כאלה חותרים לעורר סכסוכים פנימיים בקרב הפלשתינים, ומנסים ליצור מצג שווא שלפיו הסכסוך אינו קיים:"פרויקטים אלה חותרים ליצור פרצות בחברה הפלשתינית ולייצר מקורות סמכות לא פלשתיניים לחלק מהקבוצות, וביניהם הנשים והצעירים. הפרויקט מעביר מסר לעולם כי שני העמים חיים בביטחון, בשלום ובשכנות טובה, ועל כן הסכסוך הפלשתיני עם הכיבוש איננו מהותי."

אבו אל-רב הזהיר מפני סכנה נוספת בפרויקט הספציפי הזה, שהיא "גניבה" של מורשת פלשתינית כדבריו: "הסוגיה המסוכנת ביותר היא מחיקת הייחודיות של המורשת הפלשתינית והרמיזה כי המורשת והפולקלור בפלשתין הם דבר משותף, בו משתתף העם הפלשתיני יחד עם כוחות הכיבוש. כאן משיג הכיבוש דבר מסוכן ביותר, שכן הוא מפיץ רעיונות הרומזים כי הרקמה הפלשתינית היא מורשת ציונית, וכי יש להם זכות לשווק את הרקמה הזאת כמורשת ציונית יהודית."

במכון 'מבט' מזכירים ומציינים כי אין מדובר בהתבטאויות חד פעמייות וכבר בעבר דווח כי הרש"פ אוסרת גם על פעילויות שמוגדרות ככאלה שנועדו לבניית שלום, ומגיבה בחומרה למשחקי כדורגל משותפים, למשל, בין ילדים ישראלים לילדים פלשתינים. בכירים בתחום הספורט ברש"פ כינו משחקים כאלה "פשע" ודרשו כי המארגנים "יועמדו לדין באשמת בגידה חמורה".

בכיר הרש"פ, ג'יבריל רג'וב, המכהן כיו"ר המועצה לנוער ולספורט ברש"פ וכיו"ר הוועד האולימפי הפלשתיני, גינה בחריפות מפגשים כאלה, וציין כי "כל פעילות של נורמליזציה בתחום הספורט עם הכיבוש הציוני מהווה פשע נגד האנושות", לא פחות.