יוסף ג'בארין
יוסף ג'באריןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה הערבית) פנה לנשיאת ברזיל דילמה רוסף בבקשה שלא לאשר את מינויו של דני דיין לשגריר במדינתה.

במכתב שהועבר לשגריר ברזיל בישראל ומיועד לנשיאת ברזיל, כתב ח"כ ג'בארין כי "דיין הוא תושב ההתנחלות מעלה שומרון ועמד בראש מועצת יש"ע, גוף שמייצג את ההתנחלויות היהודיות בשטחים הכבושים, מ-2007 ועד ל-2013.

"דיין פעל באופן עקבי תוך התעלמות בוטה מהחוק הבינלאומי ומנורמות בינלאומיות, והוביל יוזמות שונות שפוגעות ישירות בזכויות הבסיסיות של העם הפלסטיני. דיין הוא מתנחל שמחויב אידיאולוגית לפיתוח ההתנחלויות - מדיניות שברזיל מכירה בה כבלתי חוקית על פי החוק הבינלאומי.

"אישור מינויו לשגריר יהווה לגיטימציה לאידיאולוגיה ולמעשים נפשעים, וישלח מסר מהדהד שלדיכוי הישראלי את העם הפלסטיני אין השלכות בזירה הבינלאומית", הוסיף ג'בארין.

ג'בארין הסביר מדוע החליט לשגר את המכתב לנשיאת ברזיל. "זאת חובתנו המוסרית והחוקית לידע את נשיאת ברזיל כי אישור מינויו של דני דיין לשגריר בברזיל, יישלח מסר בעולם כי מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל היא חוקית ומקובלת בזירה הבינלאומית.

"ממשלת ברזיל ונשיאתה עמדו לצד העם הפלסטיני במקרים רבים והבהירו כי הכיבוש וההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי ולמוסר. אני מאמין כי גם הפעם תבחר נשיאת ברזיל לעמוד לצד הצדק ולא לצד העוול", אמר.