חיילי נח"ל בשכם
חיילי נח"ל בשכםדובר צה"ל

כוח צה"ל שפעל בהפגנה סמוך לשכם תקף שני עיתונאים זרים מסוכנות הידיעות בצרפת - כך דיווח במהלך השבת עיתון ה"גארדיאן" שבבריטניה. 

על פי העיתון הבריטי, חיילים ישראלים תקפו ללא התגרות שני עיתונאים של סוכנות הידיעות בצרפת. בנוסף, החיילים תפסו ושברו את הציוד שנשאו השניים.

ראש לשכת סוכנות הידיעות, "החיילים לקחו את מצלמת הסטילס וכל מה שהיה בכיס הצלם כולל סוללות וכרטיסי זיכרון. כשאנדריאה ניסה לקחת את המצלמה השבורה זינק עליו חייל ותקף אותו עם רובהו בפניו".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ נחמן שי, פנה הערב (מוצאי שבת) לשר הביטחון, משה יעלון, ודרש כי יורה על חקירת מיידית של האירוע. "בלי שום קשר לנסיבות הארוע, לא עולה על הדעת כי חיילי צה״ל יפגעו ויכו אנשי תקשורת. תפקידה של התקשורת להיות בכל מקום ובכל זמן. היא חלק בלתי נפרד מן המציאות. שבירת המצלמות והכאת עיתונאים מלמדת כי החיילים ומפקדיהם לא הפנימו ערכי יסוד של דמוקרטיה, ובראש ובראשונה, חופש הביטוי.

אבקשך להורות על חקירה מיידית בידי המשטרה הצבאית ופעולה לטווח ארוך בקרב חיילים ומפקדים כדי להטמיע בהם ערכי יסוד דמוקרטיים ולהטיח כי התנהגות זו לא תישנה", כתב ח״כ שי לשר הביטחון.