בהיעדר טיעונים משכנעים לטובתו, השמאל מתמקד בשלילה של נתניהו. נתניהו ורעייתו שרה
בהיעדר טיעונים משכנעים לטובתו, השמאל מתמקד בשלילה של נתניהו. נתניהו ורעייתו שרהצילום: פלאש 90

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, מותחת ביקורת על אופן הסיקור התקשורתי של בעלה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושלה בעיתונות הישראלית, מעניקה הצצה להתנהלות חיי המשפחה הראשונה של ישראל ובאופן לא מפתיע משוכנעת כי רק בעלה יכול להנהיג את ישראל בעת הזאת.

"אני עוברת התעללות ממש רצינית שנים מהתקשורת, אין לי כמובן כל הנאה מזה אבל אני חושבת שבאופן פרדוקסלי שאנשים שפוגשים אותי מבינים שאין קשר בין הדמות מהתקשורת למי שאני", אמרה נתניהו למנחם הורוביץ בראיון לרדיו גלי ישראל שישודר ביום ראשון.

היא השמיעה ביקורת מרומזת בלי לנקוב בשמו של מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. "זה עצוב לי שהיד כל כך קלה על העט או המקלדת שיש מגמה לרצון של גורם מסוים בתקשורת. מוריד אנשים, הורס אנשים, מעלה אנשים אחרים שרוצה ביקרם".

לדבריה קיים יחס מגמתי ושלילי של כלי התקשורת נגד עשייתו של בעלה ראש הממשלה נתניהו. "זאת מציאות תקשורתית- היחס המגמתי כל כך והבאמת נוראי ומְעֻוָּות ומְעַוֵּות שחלק ניכר מהתקשורת עשה לנו, גרם לחלק לגידול של ירידת אמון הציבור שלא חושב שהתקשורת אובייקטיבית.

"זה די בגלל המציאות של מה שהם עשו ועדיין אנחנו מרגישים שיש תקשורת ויש עַם וכשנתקלים באנשים אני מקבלת כל כך הרבה חום ותמיכה זה באמת באמת מרגש אותי ומראה שהציבור הרבה יותר בוגר", מדגישה נתניהו.

אשת ראש הממשלה מזהירה מתופעת השיימינג. "לא שמעתי שום התנצלות, יש אנשים פחות חזקים ממני שבהתעללויות יותר קטנות- אנחנו יודעים איך הסתיים... אני בן אדם חזק אבל רוב האנשים לא עומדים בדברים האלו. אני לא שמה לב שמישהו מכה על חטא – מדברים על שיימינג- ומה אנחנו כתקשורת עשינו? ולאיזה תוצאות הרסניות אנחנו יכולים לגרום אם הבן אדם שאנחנו עושים לו את זה לא מספיק חזק?".

על יחס העולם לישראל אמרה נתניהו כי "האו"ם זה לא המגרש הביתי שלנו וגם בינינו לא של אף אדם שוחר חופש אמיתי ודווקא בשל הסיבה הזאת, צריך לעמוד עם ראש זקוף כפי שראש הממשלה שלנו עושה כל פעם, וכל פעם מחדש אני מתרגשת וגאה במהלך הדקות של הנאום עצמו וכמובן יש הרבה התרגשות לפני".

בנוגע למדיניותו של בעלה טענה שרה כי אין אף אדם שמגיע לדרגת הניסיון והאחריות שלו. "יש לבעלי הרבה מה לתת, אני לא חושבת שיש מישהו שמגיע לדרגת הניסיון והאחריות שלו, שיקול הדעת ובאמת אני חושבת שהוא ראש ממשלה נהדר ששומר על כולנו ושהוא עושה כאן דברים נהדרים גם בכלכלה שגם התקשורת לא תמיד אוהבת לספר על זה.

"בימים האלה בטווח בזמן מתהווה כל כך קשה אנחנו נמצאים כאן בזכות הרבה מה שהוא עושה בתוך אי של שקט, של שגשוג בתוך אזור שהוא בוער, מדינות מתפרקות, אכזריות (...) היציבות הזאת היא הרבה בזכות בעלי- לא רואה מישהו שיכול להנהיג את המדינה באחריות, שיקול הדעת והניסיון שלו- הוא כאן עבור כולנו".