רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ועדת טירקל למינויים בכירים בשירות הציבורי אישרה היום (חמישי) את מינויו של רוני אלשיך, סגן ראש השב"כ, לתפקיד מפכ''ל המשטרה הבא.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב להחלטת ועדת טירקל ואמר כי בכוונתו להביא את מינויו של אלשיך לתפקיד המפכ׳׳ל כבר בישיבת הממשלה הבאה. "אני בטוח שיש לרוני את כל הכישורים והניסיון הנדרש להצעיד את משטרת ישראל קדימה ולהוביל בה מהפכה של שירות לאזרח ונוכחות ברחובות שתגביר את הביטחון האישי של אזרחי ישראל״.

השר ארדן שהעיד הבוקר בפני חברי הוועדה כתב מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו: "סיימתי להציג את השיקולים שהנחו אותי. שמחתי לשמוע שלוועדה לא הגיע אפילו מכתב התנגדות אחד כנגד המינוי של רוני - דבר שלא קרה שנים רבות. מקווה שהמינוי יאושר עוד היום ואוכל להביאו לממשלה בהקדם".

אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, אב לשבעה וסב לשבעה, שירת בארבעה תפקידים המקבילים לתפקיד אלוף בשירות הביטחון ומאז ספטמבר 2014 שימש גם כממלא מקומו של יורם כהן, ראש שירות הביטחון הכללי. הוא בעל תואר שני במדע המדינה בהצטיינות יתרה ומכריו סיפרו כי הוא "המוח" מאחורי מבצעים רבים נגד ארגוני הטרור במדינת ישראל.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) פרסם בעמוד הפייסבוק שלו חמש "תכונות חיוביות" של רוני אלשיך, בזכותן ראוי למנותו למפכ''ל המשטרה.

"ישראלי פטריוטי, מפקד נערץ בצה"ל בפלחה"ן 35 וסמג"ד 50, שהוביל לוחמים למערכה, מלח הארץ שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל במבצעים עלומים, סגן ראש השב"כ, בין השאר ראש מרחב יהודה ושומרון וירושלים, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה ואחראי על ריכוז בניין הכוח והתכנון האסטרטגי בשב"כ.

"אזרח שומר חוק על קלה כבחמורה, אוהב את המורשת ואת הארץ הזו. גדעון לוי וחבריו ב'הארץ' חושבים שאסור למנותו למפכ״ל", פירט השר בנט.