איתם ונעמה הנקין
איתם ונעמה הנקיןצילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד בתוך החג. הותר לפרסום כי הרב איתם ונעמה הנקין הם זוג ההורים שנרצח בפיגוע בשומרון. ההורים נרצחו לעיני ארבעת ילדיהם שהיו איתם ברכב.  

ארבעת ילדיהם בני ארבעה חודשים עד תשע שהיו אתם במכונית לא נפגעו. הלוויתם של הזוג תערך (שישי) בשעה 11:00 בהר המנוחות בירושלים.

הרב איתם הנקין, הוא בוגר ישיבת ההסדר קרית ארבע ובנו של הרב יהודה הנקין, ראש מדרשה ותלמיד חכם גדול. אמו של הנרצח, חנה היא ראש מדרשת "נשמת" לנשים בירושלים.

הרב איתם למד כעשר שנים בישיבת ניר בקריית ארבע, הוא התגייס לשירות בחטיבת גולני, בשנת 2004 יצא לקורס מ"כים. מאוחר יותר כאברך בישיבה כתב ספר במכון לרבני ישובים בשם "לכם יהיה לאכלה" ושימש כרב וכמרצה במדרשה של אימו. נעמה הי"ד במקור מהישוב פדואל הייתה גרפיקאית במקצועה ומנהלת סטודיו. נעמה הייתה בתו של לוחם בסיירת מטכ"ל ואיש מודיעין שהשתתף בניסיון החילוץ של החייל נחשון וקסמן שנחטף ונרצח על ידי מחבלים.

הילדים שניצלו בנס בפיגוע הם: מתן הילל בכיתה ד', אחיו ניצן יצחק בכיתה ב', נטע אליעזר בגן, ואיתמר תינוק בן חצי שנה. שכנתם של בני הזוג בישוב נריה אמרה "איתם ונעמה היו זוג משמים. בחייהם ובמותם לא נפרדו".

מכונית המשפחה הותקפה ביריות סמוך לכפר בית פוריק, ככל הנראה מרכב נוסע. שני ההורים נפגעו בפלג גופם העליון, ולצוותי מגן דוד אדום שבאו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותם. לראש הממשלה נתניהו נמסר דיווח על הפיגוע בשומרון אך הוא טרם הגיב עליו תגובה פומבית.

גורם צבאי בכיר אומר הערב בעקבות פיגוע הרצח בשומרון כי "מדובר בפיגוע חמור מאד ואנו נוקטים בכל הפעולות בשטח. אנחנו לא יכולים לומר כרגע האם מדובר ברוצח אחד או כמה וכן לא יודעים עדיין האם מדובר בחמאס שביצע או בארגונים אחרים".

"בשטח פועלים כרגע כוחות גדולים כדי לנסות ולאתר את המפגעים. במקביל צה"ל יטיל כתר על מספר כפרים באזור הפיגוע כדי להביא למציאת ולכידת הרוצחים", אמר הגורם.

הגורם מספר כי הלילה ומחר יתוגבר האזור בארבעה גדודים קרביים כדי לוודא ולאבטח את המצב המבצעי. "יש אוירה אחרת בשטח. זה לא במושג של אינתיפאדה אך בהחלט יש אוירה אחרת בשטח ולא רק בירושלים", אמר הגורם.