תמונה מזירת האירוע
תמונה מזירת האירועצילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע הרצחני דורש יוני הישראלי, יו"ר הר ברכה ויו"ר סניף הליכוד בשומרון, מראש הממשלה להחזיר באופן מיידי את ההרתעה הישראלית באזור.

ויש לו צעדים אופראטיביים להציע. "אנחנו מדברים על כך שמדינת ישראל תוביל מערכה ביטחונית ותגיב באופן לא מידתי לרצח המתועב הזה", הוא אומר בראיון לערוץ 7, "כשמדינת ישראל רוצה היא יודעת להוריד נבוט כבד כפי שהיא עשתה בלבנון, בסוריה וברצועת עזה. עכשיו הגיע הזמן שתושבי שכם וסביבתה יידעו שלא משתלם לפגוע באיזור מדינתנו".

לדברי הישראלי, משאלת הלב של הרוצחים היא החלשת ההתיישבות. "מטרת הרוצחים ושולחיהם היא לפגוע בהתיישבות. להנמיך את רוחנו. אנחנו נפעל הפוך וניסיונות הרצח רק יחזקו את המשך דרכנו. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תפסיק לגמגם מול גורמים בילאומיים. תפסיק לכופף את הראש. אנחנון לא ילדי הכאפות של האו"ם. התשובה היחידה לאויבינו זה יישוב הארץ בגאון ובעוז וביתר שאת".

לטענתו, הגיע הזמן לחדול מהמדיניות הרופסת. "בעניין הזה מתכוונים לפעול מול ראש הממשלה מול שרי הממשלה, מהליכוד ומהבית היהודי. אנחנו מאד מכבדים את ראש הממשלה, אנחנו מעריכים את העמידה האיתנה שלו מול כל העולם. אבל די. מספיק עם ההתרפסות. מספיק עם ההתקפלות".

"אנחנו דורשים לשנות באופן אסטרטגי את סוגיית ההתיישבות. אי אפשר להמשיך בסוגיית ההקפאה. זו פשוט אנטישמיות. זו אכזריות. אפליה על רקע גזעני שאיננו יכולים לסבול יותר. אנחנו מבקשים מראש הממשלה לשנות את יחסו לכל מערך התכנון ביו"ש כאן ועכשיו".