ינון לבנון הי"ד
ינון לבנון הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בני משפחתו של ינון לבנון הי"ד הגיעו הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והשמיעו דברים בפני בית המשפט במסגרת בקשת המדינה לאישור עסקת הטיעון המקלה עם רוצח בנם.

ינון, תושב סוסיא, בן 28 במותו, נהרג לפני כשנתיים לאחר שרכב מבריחי שב"חים עקף עשרה רכבים בקו לבן, התחמק מניידת משטרה ופגע ברכבו.

במהלך הדיון הציגה הפרקליטות עסקת טיעון עם הרוצח סעיד אלנעברי לפיה יגזרו עליו שלוש וחצי שנות מאסר בלבד, וכן פיצוי כספי. העסקה הוצגה למרות פניות של עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את משפחת לבנון, ואף מפגש שלו עם אנשי פרקליטות דרום בדרישה לבטל את העסקה.

חיים, אביו של ינון, ותהילה ותפארת אחיותיו, דיברו במהלך הדיון, סיפרו על ינון ודרשו מהשופטת טלי חיימוביץ שלא להיענות לעסקת הטיעון.

"ינון היה לוחם בצה"ל, אידיאליסט, עבד בבנייה, היה נגן מוכשר, ונהרג בדרכו ממבחן במסגרת לימודי הנדסת בניין", אמר האב חיים וביקש מהשופטת שלא להיעתר לעסקת הטיעון ולמצות את הדין עם הרוצח.

"לא יתכן שנהג לוקח את החוק לידיים, משתולל על הכביש ורוצח את הבן שלנו. אפילו לא היו סימני בלימה במקום התאונה. אם לא ימוצה הדין, אני כאבא של ינון מרגיש שלא פעלתי כפי שצריך כדי למצות את הדין עם הרוצחים", אמר לבנון והוסיף כי תופעת הנהיגה הפרועה של מבריחי השב"חים הערבים נמשכת ויש לעצור אותה.

"מי שלא מתחשב בחיי אדם אין סיבה שיתחשבו בו. בתור מי שנוסע בכבישים הללו מדי יום אני חש את הסכנה. הם נוהגים כמו מטורפים ומסכנים חיי אדם ולכן חייבים הרתעה".

מועד גזר הדין נקבע ל-16.11.15 בעוד כחודש וחצי.