הנשק ששימש את המחבלים ברצח
הנשק ששימש את המחבלים ברצחצילום: תקשורת שב"כ
בדרך לשומרון רואים את הפעילות הצבאית המוגברת. בנסיעה בתוך הכפר חווארה בואכה איתמר ואלון מורה עומדים חיילים שבתוך פחות משלוש יממות השתלבו באזור בצורה טובה ויעילה.

לצד הכביש העולה לאלון מורה אנחנו שומעים קצין בכיר המדבר מצד אחד על עליה משמעותית של כמעט פי שניים בכמות יידוי האבנים בשנה האחרונה לעומת השנה שקדמה לה.

"נכון שיש עליה בכמות הפרות הסדר, במספר המוקדים, אבל בסך הכל לא ניכרת בשטח התפרצות אלימה. אין היום ביהודה ושומרון תשתיות טרור מפותחות וזה חלק מההבנה שלנו שמדובר בתקופה של גלי טרור המאופיינים הן בתקופת החגים, הן בהעידר יציבות בשלטון הרשות, בשתיקת המנגנונים, בפיגוע בדומא ובאווירה המגיעה מירושלים.

"האתגר שלנו", מסביר הבכיר הצבאי, ''הוא לשמור על המצב בשטח ובעיקר על ארגון החמאס שרוב הזמן הוא בשקט עד אשר הוא פורץ כמו ברצח בני משפחת הנקין הי"ד".

בשטח עצמו רואים במערכת הביטחון יציבות יחסית למעט אזורים שבהם יש הפרות סדר המאופיינות בטרור עממי כמו באזור קלנדיה, עציון וכו'.

בצבא מדברים על חופש פעולה מלא שניתן להם, "לא היה משהו שרציתי לעשות ולא עשיתי", אומר קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון. "אין לנו מדיניות של כתרים וחסמים, גם את הכתר סביב לשכם הורדנו לאחר שתפסנו את חוליית המחבלים", מוסיף.

נציין כי במסגרת חקירת חברי חוליית חמאס אשר ביצעה את פיגוע הירי בו נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד, עלה כי הנשק מסוג M16 אשר על פי החשד שימש את חברי החוליה לביצוע הפיגוע, הוסתר בחנות של אחד העצורים בשכם. הלילה בפעילות משותפת לשב"כ וצה"ל - הוסגר הנשק. חקירת העצורים נמשכת.

שר הביטחון

שר הביטחון משה יעלון שסייר בצהריים ביהודה ושומרון בעקבות הפיגועים האחרונים ביקש להשמיע מסר ולפיו הממשלה פועלת ככלת יכולתה למיגור הטרור הערבי.

"אנו בעיצומו של גל טרור וההסתה נמשכת וממשיכה ללבות את גל הטרור ולכן אנו נוקטים בצעדים לדיכוי הגל הזה. אנו יודעים ברוב המקרים לעצור את המחבלים בטרם ביצוע זממם. גם הפיענוח של פיגוע הזוג הנקין בוצע בזמן קצר. לנוכח המצב יש תגבור כוחות משמעותי בשטח באופן שיצנן את האווירה".

שר הביטחון תקף את ראשי המועצות ביהודה ושומרון ושרי הבית היהודי שמותחים ביקורת על חוסר הנחישות של נתניהו ויעלון להילחם בטרור. "אני ממליץ לראשי רשויות ופוליטיקאים להפסיק להתלהם. יש הבדל בין המצב בחומת מגן להיום ומאז צה"ל בהתקפה באיו"ש.

''האמירות הללו גורמות לאזרחים לקחת את החוק לידיים. זו תופעה פסולה שמסיתה את המאבק שלנו אל מול הטרור היהודי ומוסיף שמן למדורה. שרים צריכים לזכור שלממשלה יש אחריות קולקטיבית", אמר השר יעלון.