בנט: דין העיר העתיקה כדין אבן גבירול בת״א

סיעת הבית היהודי קיימה היום (שלישי) ישיבת סיעה מיוחדת בעיר העתיקה בירושלים, סמוך למקום בו נרצחו הרב נחמיה לביא הי"ד ואהרון בנט הי"ד.

בפתח הישיבה קיבלו חברי הכנסת תדרוך ממאיר טל, קצין הביטחון של העיר העתיקה, שסיפר על המצב הקשה בשבועות האחרונים. בין היתר סיפר טל על יריקות, בקבוקי תבערה, אבנים, והטרדות שחווים התושבים באופן קבוע.

השר בנט התייחס בישיבת הסיעה להחלטתו לעשות את החג עם תושבי העיר העתיקה, "באתי לעיר העתיקה כדי להיות עם התושבים ופגשתי תושבים נחושים עם ביטחון אבל גם עם תחושה קשה של היעדר ביטחון בסמטאות וברחובות".

"באנו לומר לתושבי העיר העתיקה אנחנו אתכם. אנחנו נחזיר את הביטחון לעיר העתיקה, אנחנו נחזיר את הביטחון למדינת ישראל", הוסיף..

"יותר מוקדם היום, אבו מאזן פירסם קריאה לשחרור המחבלים הכלואים בישראל. אבו מאזן שעומד עם התנועה האיסלאמית בראש ההסתה בעניין הר הבית ובכלל קורא לשחרר מחבלים רוצחים מהכלא. אני אומר לו באופן ברור - שכח מזה. זה לא יקרה. יותר לא משחררים מחבלים מהכלא הישראלי", הוסיף בנט.

יושב ראש הבית היהודי הבטיח כי הוא וחברי סיעתו ידאגו לשינוי המצב, "אנחנו בתחילת שינוי כיוון. אנחנו נמצאים פה ברחוב הגיא בעיר העתיקה, והעיקרון שמנחה אותנו זה דין רחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים כדין אבן גבירול בתל אביב. החלת החוק והריבונות צריכה להיות פה זהה להכלת החוק ברחובות תל אביב. לא יריקות, לא צעקות, לא הטרדות, לא זריקות אבנים ולא בקבוקי תבערה. מדיניות של אפס סובלנות".

"אנחנו פה בשביל שבחודשים הקרובים נוודא, נפקח, נלחץ שהדברים יתממשו כדי להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל", הוסיף.