בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: אריה מינקוב

ח"כ בצלאל סמוטריץ, ממליץ לחברי סיעת הבית היהודי, לקבל החלטה שתדרוש מראש הממשלה בין השאר להפסיק את הקפאת הבנייה, ולא, הם יאלצו להימנע מהצבעות עם הקואליציה.

לדבריו החלטות הקבינט עד כה לנוכח גל האירועים הן מיחזור של החלטות מהעבר, "אנחנו נמצאים בתוך אירוע משמעותי ואסטרטגי שמחייב תשובה ציונית הולמת כולל שינוי דיסקט של הממשלה. מעבר לצעדים הביטחוניים מדינים, צריכים להפסיק את הקפאת הבנייה ביו"ש ולאמץ את דו"ח אדמונד לוי וכמו כן להחזיר את כל משוחררי הפעימות של הפתח. כל ההחלטות שהתקבלו בדיוני הקבינט להרוס בתי מחבלים הם מיחזור של החלטות מהעבר".

ח"כ סמוטריץ' אומר שהממשלה קיבלה מנדט ברור מהעם לבצע מדיניות מסוימת, "אנחנו חברים בקואליציה ששייכת לכל עם ישראל. העם נתן מנדט לייצר מדיניות ברורה שלא תתרפס, שתבנה ושתלחם בטרור. אני לא מאיים, אבל אני יודע שזו דעתם של רבים מחברי הסיעה שאי אפשר עוד להגיד שמה שהיה, זה מה שיהיה. אנחנו צריכים לוודא שהממשלה תיישם את המדיניות שהעם מצפה מאיתנו לנקוט".

עוד הוסיף ואמר "כשם שכחלון ידע לאיים גם הבית היהודי צריך לדרוש מראש הממשלה את ביטול הקפאת הבנייה, זו דעתי האישית ואני יודע שזו דעתם של חברי סיעה נוספים. צריכים להפעיל מנוף לחץ פוליטי ואנחנו צריכים לחייב את ראש הממשלה לפעול בהתאם".